مشاور سابق امنیت ملی افغانستان:

دوستی افغانستان با ایران اهمیت بالاتری از قدرت‌های اشغالگر دارد

کدخبر: 2120483

مشاور سابق امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که دوستی و رابط نزدیک با ایران و برخی از کشورهای همسایه بالاتر از قدرت‌های اشغالگر است حتی اگر آمریکا باشد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از آوا، «رنگین دادفر اسپنتا» مشاور سابق و وزیر خارجه سابق افغانستان در بررسی عملکرد حکومت وحدت ملی اعلام کرد که دوستی افغانستان با ایران، تاجیکستان و پاکستان اهمیت بالاتری نسبت به قدرت های اشغالگر است، حتی اگر آمریکا باشد.

وی همچنین با اشاره با انتخابات آینده و حکومت وحدت ملی افغانستان گفت: وقتی که انتخابات برگزار نشود، پیش زمینه های مهندسی آن نیز آماده شده باشد بنابراین باید مردم در صحنه حضور پیدا کنند.

«رنگین دادفر اسپنتا» پیش از این نیز در مراسم اعلام موجودیت ائتلاف «محور مردم» افغانستان گفته بود که قرارداد امنیتی کابل-واشنگتن معنی خود را از دست می دهد در حالی که آمریکا به دخالت های پاکستان در افغانستان بی تفاوت است.

وی افزود: ضعف حکومت فعلی دلیل اجرایی نشدن تمام بخش های توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن توسط مقامات آمریکایی است.

اسپنتا گفته بود: در قرارداد امنیتی آمریکا به احترام به حاکمیت ملی استقلال، قانون اساسی افغانستان و به ویژه بر حق رای و انتخاب مردم تاکید شده است، بنابراین آمریکا باید به این موارد احترام بگذارد.

وزیر خارجه سابق افغانستان چندی قبل رویکرد حکومت فعلی افغانستان در قبال سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را خطرناک خوانده بود.

وی تصریح کرد رویکرد فعلی در مقابل این سازمان موجب شده تا حساسیت ها مقابل این سازمان کاهش یابد.

وی همچنین تاکید کرده بود که سیاست دولت افغانستان در برابر حامیان و عاملان اصلی جنگ (پاکستان) باید روشن شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: