جشنواره «رنگ صلح» برترین هایش را شناخت

کدخبر: 2120536

مراسم اختتامیه دومین جشنواره «رنگ صلح» روز پنجشنبه با معرفی نفرات برگزیده و تشکیل حلقه صلح، با حضور هنرمندان، شرکت کنندگان و سفرای برخی کشورها در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره، «رنگ صلح» که قریب به یک سال برای برگزاری آن برنامه‌ریزی شده بود، به همت آموزشگاه هنری پویندگان به مدیریت امیر احدی هنرمند نقاش و به دبیری بهناز پورنگ که از هنرمندان حوزه تجسمی است، برای دومین سال برگزار شد.

دومین جشنواره «رنگ صلح» عصر پنجشنبه ۲۳ شهریور در گالری هنری برج میلاد تهران با نمایش آثار ۱۳۰ هنرمند در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال از شهرهای مختلف ایران فعالیت خود را شروع کرد.

علی درویش پور مدیر عامل برج میلاد تهران در این مراسم روز جهانی صلح را بهانه‌ای برای یک اراده جهانی در نیل به صلح عنوان کرد و افزود: ایران بر پایه اصول راهبردی خود همواره به دنبال صلح بوده است. ایران ضمن اقتدار گرایی نقش مهمی در صلح جهان داشته است. صلح جهانی همواره جزء خواسته های ایران بوده و هست.

در ادامه مراسم اختتامیه دکتر رضا سیدان نایب رییس شبکه شورای عالی انجمن دوستی ایران با سایر کشورها گفت: جنگ تبعات بدی برای جهان به لحاظ بی خانمانی وبی سر پرستی و تورم دارد. یکی از مشکلات جنگ بعد روانی آن است که ما طی ۸سال جنگ تحمیلی آن را تجربه کردیم. صلح می تواند ملت ها رابه هم نزدیک کند.

دیگر سخنران مراسم اختتامیه علی اشرف مجتهد شبستری رییس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان بود که با ارائه گزارشی از وضعیت جهان گفت: در سال ۲۰۱۶ تعداد پناهندگان جهان دو برابر و به رقم ۶۳ میلیون نفر رسیده است. شاخص صلح جهانی نشان می دهد وضع صلح در جهان امروز بد شده است. جای شگفتی است کشورهایی که به دنبال حقوق بشر هستند، بیشترین سلاح را می فروشند. عربستان سعودی ۲۱۲ درصد خرید سلاحش را افزایش داده و همان کشورهایی که دم از حقوق بشر می زنند در عراق از سلاح های دارای اورانیوم استفاده کردند.

رییس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان با اشاره به نقش زبان و ادبیات فارسی در صلح و صفا و دوستی گفت: نقش زبان و ادبیات فارسی چنان است که مرزها را درهم نوردیده است. مولانا با مثنوی خود پرفروش ترین کتاب آمریکاست. چند سال قبل بان کی مون دبیر کل سازمان ملل می گفت جهان امروز برای صلح به حرف های رودکی نیاز دارد. در نتیجه می بینید که تمام ادبیات ما و قرآن ما مشحون از صلح و دوستی است.

در اختتامیه جشنواره نقاشی «رنگ صلح» سفرای کشورهای نیکاراگوئه و بلغارستان هم سخرانی کردند. سفیر نیکاراگوئه گفت: معتقدم انسان ذاتا خشونت ندارد و ما انسان ها به دنبال آرامش و صلح هستیم. اما می بینیم که در جهان امروز سینمای هالیوود و رسانه ها روی خشونت تاکید می کنند.

سفیر نیکاراگوئه با بیان اینکه صلح را باید از گاندی یاد بگیریم که بدون خشونت از فرهنگ و مردمش دفاع کرد، افزود: صلح را باید از ایران یاد بگیریم که با آمریکا نجنگید اما قراردادی امضا کرد که از حقش دفاع کرد.

سفیر بلغارستان هم در سخنانی گفت: ما شنیده ایم که جنگ چیز بدی است و چه میزانی هزینه برای آن صرف می شود. امیدوارم همینقدر و حتی بیشتر برای صلح هزینه شود.

اختتامیه دومین جشنواره «رنگ صلح» بخش های دیگری هم داشت از جمله پخش کلیپی از اولین دوره جشنواره، اجرای موسیقی سنتی هنرمندان گروه هنری سیحون، سرود وطن با اجرای نونهالان که مورد توجه حاضران قرار گرفت، تجلیل از مدیرعامل برج میلاد، تجلیل از منیژه صحی نقاش، مسیح میر حسینی بازیگر و نقاش و هادی جمالی نقاش. از سفرای کشورهای نیکاراگوئه و بلغارستان هم تجلیل شد.

در نهایت برگزیدگان دومین دوره جشنواره در میان انتظار حاضران در سالن به این شرح اعلام شد: در گروه بزرگسال سجاد گمار از همدان اول شد، شیوا فضلی خانی از تهران رتبه دوم را کسب کرد و شقایق پیشگاه حقی از لاهیجان در رتبه سوم قرار گرفت.

در گروه سنی نوجوان، ساقی به منش از لاهیجان اول، و زهرا ناصری و طوبی حاجی زاده هر دو از تهران رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

سارینا گوزلی از البرز نفر اول بخش کودک شد. در این گروه سنی نگار حسین پور ساروی از بهشهر رتبه دوم را بدست آورد و کیان رضی ساجدی از لاهیجان در جایگاه سوم قرار گرفت.

بعد از برگزاری مراسم پایانی در سالن سعدی، حاضران در سالن، به همراه هنرمندان و شرکت کنندگان و کودکان در فضای باز مقابل مرکز همایش های برج میلاد، حلقه صلح را تشکیل دادند. در ادامه حاضران از نقاشی های به نمایش درآمده جشنواره در گالری هنری برج میلاد دیدن کردند.

به گفته پورنگ دبیر اجرایی دومین جشنواره «رنگ صلح»، این جشنواره سال آینده بصورت بین‌المللی انجام خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: