وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

بیشترین آمار مصدومان در کشور ناشی از تصادفات و نزاع است

کدخبر: 2120808

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۷ درصد فراخوان نیروهای اورژانس به دلیل نزاع و مصدومیت ناشی از آن بوده گفت: تصادفات و نزاع بیشترین دلیل مصدومیت ناشی از حوادث است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه چهل و دومین سالگرد تأسیس اورژانس کشور اظهار داشت: بیشترین آمار مصدومان در ایران ناشی از تصادفات و نزاع است که نزاع انواع مختلف شخصی، صنفی، خانوادگی و... دارد.

وی با اشاره به اینکه آمار نزاع در کشور پیش رونده است، گفت: تنها راه پیشگیری از این مسئله ارتقاء فرهنگ بوده تا هم تحمل مردم افزایش یابد و هم مشکلات از مسیر صحبت کردن حل شود.

وزیر بهداشت گفت: کاهش تلفت ناشی از حوادث تنها وظیفه اورژانس نیست؛ چراکه اگر فرهنگ سازی نباشد id="648_6" style="background:#ffd700;"> هرجقدر هم خدمات درمانی را توسعه دهیم، جوابگو نخواهد بود.

هاشمی ادامه داد: زمانی که نزاع ها افزایش یابد میزان جرح و جنایت هم بیشتر شده و در این راستا همه دستگاه ها باید نقش خود را ایفا کنند. در کاهش تصادفات نیز وزارت صنعت، راه و شهرسازی، پلیس راه و... نقش دارند و باید این موضوعات مورد توجه قرار گیرد، البته برخی از حوادث نیز دست خودمان است که در بسیاری از مواقع با فرهنگ سازی حل می شود.

وی گفت: متأسفانه بسیاری از حوادث معلول عملکرد اشتباه دستگاه اجرایی و خودمان است که منجر به بیماری، افزایش نزاع و تصادفات می شود، بنابراین اگر شرایط بدتر شده باید روش های کارآمدتری را به کار گیریم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: سال گذشته 27 درصد فراخوان نیروهای اورژانس yle="background:#ffd700;"> هب دلیل نزاع و مصدومیت ناشی از آن بودها است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: