احتمال غیبت فرانسه در المپیک زمستانی کره‌جنوبی به دلیل مسائل امنیتی

کدخبر: 2120821

فرانسه اعلام کرد در صورتی که امنیت بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ کره‌جنوبی کاملا تضمین نشود، این کشور تیمی به این بازی‌ها نمی‌فرستد.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games ، فرانسه به تنش‌های اخیر در شبه جزیره کره واکنش نشان داد و اعلام کرد که اگر امنیت کامل و تضمین شده‌ای در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ وجود نداشته باشد این کشور در این بازی‌ها شرکت نمی‌کند.

اوایل این هفته‌، رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که با وجود تنش‌های اخیر بین کره شمالی و کره جنوبی، خطری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ را تهدید نمی‌کند.

تنش‌ها زمانی بیشتر شد که کره شمالی چند موشک امتحان کرد و آنها را از روی ژاپن عبور داد.

وزیر ورزش فرانسه بعد از این اتفاقات اعلام کرد که بحران در شبه جزیره کره افزایش یافته و آنها نمی‌توانند امنیت بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ را تضمین کنند. در صورتی که همین طور شرایط پیش برود فرانسه در این بازی‌ها شرکت نمی‌کند. البته فرانسه هنوز در این زمینه تصمیم گیری نکرده است.

IOC اعلام کرده که شرایط در کره جنوبی را مرتبا تحت نظر دارد و فعلا شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کره جنوبی نمی‌تواند امنیت ورزشکاران را تامین کند.

کمیته‌ المپیک آمریکا نیز با توجه به تنش بین کره شمالی و آمریکا اعلام کرده است که هر کاری لازم باشد می‌کند تا مطمئن شود که ورزشکاران این کشور در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی در امنیت کامل به سر می‌برند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: