رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور:

ساخت مدرسه توسط دانش‌آموزان و خیران خارج از کشور / روش‌های مشارکت مردم در ساخت مدرسه

کدخبر: 2121105

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان در بحث ساخت مدرسه گفت: برخی خیران ایرانی از خارج از کشور مبالغ میلیاردی برای ساخت مدرسه در ایران اختصاص می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، خیران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در بحث مدرسه سازی مشارکت داشته اند به گونه ای که حدود 30 درصد مدارس کشور توسط آنها ساخته شده است.

در طول 4 سال گذشته نیز 36 هزار کلاس درس باز زیربنای 5 میلیون متر مربع ساخته شده است که معادل 30 درصد آنها یعنی 12 هزار کلاس درس توسط خیرین احداث شده است. همچنین از سال 74 تا 95 خیرین مدرسه ساز حدود 2800 میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داده اند.

در همین رابطه محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور عنوان کرد: اگر خیرین در عرصه مدرسه سازی حضور نداشتند هم اکنون مدارس کشور چندنوبته اداره می شد.

وی افزود: دانش آموزان نیز در بحث مدرسه سازی مشارکت دارند و در سال های گذشته دانش آموزان شهرستان اسلام شهر قلک های خود را برای ساخت مدرسه هدیه کردند که با همراهی آنها مدرسه مهرورزان تاسیس شد.

حافظی ادامه داد: به یاد دارم دانش آموزی قلک خود را آورده بود که در آن 200 تومان پول بود و مابقی قلک را با میخ و کلید پر کرده بود؛ این دویست تومان تمام دارایی دانش آموز بود که برای ما از 75 میلیارد تومان مشارکت یکی از خیران ایرانی از کانادا و مشارکت دکتر مصلی نژاد در ایران با ارزش تر است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور خاطر نشان کرد: افراد خیر می توانند دربحث رنگ آمیزی و تامین تجهیزات یک مدرسه همراهی داشته باشند.

همچنین بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران عنوان کرد: یکی از خیران مدرسه ساز به نام آقای موفقیان از خارج از کشور برای ساخت مدارس دانش آموزان استثنایی 80 میلیارد تومان اختصاص داده است. همچنین خیر دیگری به نام آقای خیامی، 100 میلیارد تومان برای مدرسه سازی کمک کرده است که وقتی این آمار را اعلام می کردیم افرادی که از یونسکو آماده بودند متعجب شدند.

وی در رابطه با روش های کمک مردم برای ساخت مدرسه گفت: علاقمندان می توانند با مجمع خیرین مدرسه ساز به شماره 22240203 و 204 تماس بگیرند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: