«شازده کوچولو» رنگ‌آمیزی شد

کدخبر: 2121119

داستان معروف «شازده کوچولو» هم به موج کتاب‌های ضد استرس رنگ‌آمیزی بزرگسالان پیوست.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داستان معروف «شازده کوچولو» هم به موج کتاب های ضد استرس رنگ آمیزی بزرگسالان پیوست.

این اثر مشهور جهانی نیز در موج جدید کتاب های آرت تراپی (رنگ آمیزی بزرگسالان) به الگوهای نقاشی تبدیل و در ایران نیز از سوی انتشارات آرادمان منتشر شده است.

در این کتاب، جمله ها و پاراگراف های مشهوری از داستان آنتوان دو سنت اگزوپری (نویسنده شازده کوچولو) نیز به صورت دوزبانه (انگلیسی و فارسی) در کنار طرح ها درج شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«رنگ آمیزی نه تنها یک فعالیت مهم آرامش بخش و خلاقیت ساز برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای بزرگسالان هم فرصتی است برای رسیدن به آرامشی مؤثر که به زندگی جلوه بهتری می بخشد.

در تفکرات کهن نیز رنگ تسکین دهنده است و آرامش بخش؛ حال وقتی فرصت رنگ آمیزی ده ها صفحه طرح های استاندارد، هنرمندانه و علمی برای همگان فراهم می شود، علاوه بر افزودن رنگ بهتر به زندگی، این فرصت هم فراهم می شود که هنرمند درون هر فردی کشف شود...

این شیوه اکنون در جوامع توسعه یافته بیش از هر وسیله دیگری توصیه می شود؛ زیرا یک رفتار باوقار هنرمندانه را تجویز می کند که هدف و دستاورد آن تنها یک فرصت سرگرمی نیست، بلکه وجوهی از انسان معاصر را بیدار و نمایان می کند که شاید در لابه لای لایه های سنگین و ضخیم زندگی پراضطراب ماشینی ما، هیچ گاه فرصت بروز نیافته اند. ضمن آن که با ایجاد فرصت تمرکز، شهروندانِ زندگی پرشتاب و پرتنش امروز را نرم و آرام، به تمرکز و آرامش رهنمون می کند.»

آرادمان که ترجمه جدیدی از داستان «شازده کوچولو» را اخیرا با قلم مهری محمدی مقدم منتشر کرده، پیش تر از سری کتاب های نقاشی ضد استرس، کتاب های «رؤیای رنگی»، «باغ مونه»، «باغ ون گوگ»، «باغ مشاهیر»، «خوابهای طلایی» و «نقش بهشت» را منتشر کرده بود.

کتاب رنگ آمیزی «شازده کوچولو» در 72 صفحه قطع خشتی و شمارگان هزار نسخه، به بهای 14 هزار تومان عرضه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: