قوامی در جلسه علنی مجلس:

مجلس برای بررسی منفی شدن تراز تجاری کشور جلسه غیرعلنی تشکیل دهد

کدخبر: 2121703

نماینده اسفراین در مجلس با اشاره به منفی شدن تراز تجاری کشور خواستار تشکیل جلسه غیرعلنی مجلس با حضور مسئولان اقتصادی دولت با هدف بررسی وضعیت صادرات و واردات کشور شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 2 مهر) طی اخطار قانون اساسی در جلسه علنی مجلس، گفت: با وجود تاکیدات بر توجه به تولید داخل و شعار سال واردات به کشور دست کم 25 درصد رشد و صادرات 10 درصد کاهش داشته است.

وی منفی شدن تراز تجاری کشور را در جهت عکس سیاست های اعلام شده برای سال جاری خواند و با اشاره به اینکه تضور این بود که پس از برجام مبادلات خارجی گشایش پیدا کرده و در نتیجه صادرات افزایش می یابد، عنوان داشت: با این وجود هنوز امکان انجام مبادلات خارجی بانکی، محدود است و این شرایط را برای صادرات کشور سخت تر کرده است.

قوامی با درخواست از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جهت تشکیل جلسه عیرعلنی با حضور مسئولان اقتصادی کشور با هدف بررسی اوضاع کنونی صادرات و واردات کشور و به منظور تغییر موازنه مبادلات کشور، گفت: ورود کالاهای لوکس به بازار موجب بی ثباتی در اقتصاد کشور می شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس با تاکید بر اینکه تداوم وضعیت تراز تجاری کشور در 6 ماهه دوم سال همانند 6 ماهه اول سال موجب تلاطم در بازار ارز می شود، اظهار داشت: برخی کارخانه ها برای 6 ماهه دوم سال اصلا برنامه ای برای تولید ندارند.

بر اساس این گزارش علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ، گفت: باید 2-3 ماه به دولت فرصت دهیم چرا که ابتدای آغاز به کار آن است و برای گزارش دادن به مجلس اکنون زود است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: