همزمان با افتتاح نمایشگاه علیرضا سلطانی‌شاد

وحید سهرابی با «جزیره»اش به خانه هنرمندان رفت

کدخبر: 2121734

خانه هنرمندان ایران میزبان دو نمایشگاه شامل آثار دو عکاس تازه درگذشته شده است.

به گزارش ایسنا، عکس‌های وحید سهرابی‌ابد و علیرضا سلطانی‌شاد از امروز (یکشنبه، دوم مهرماه) در این مجموعه به‌نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس‌های وحید سهرابی‌ابد با عنوان «جزیره» در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار شده است. ١٥ اثر این نمایشگاه از مجموعه عکس‌های مختلف این هنرمند از جزیره هرمز انتخاب شده است.

سهرابی‌ابد به‌عنوان عکاس مطبوعاتی فعالیت داشت و با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان و تهران همکاری کرد. او ١٠ خردادماه امسال در سن ٢٨ سالگی درگذشت.

مهدی قاسمی - عکاس ایسنا - در افتتاحیه نمایشگاه «جزیره» گفت: وحید دوست داشت این عکس‌ها را هم به‌شکل گزارش تصویری و هم به‌شکل نمایشگاه نشان دهد. او چند روز پیش از درگذشتش به ایسنا آمد و این موضوع را با ما در میان گذاشت؛ اما رفت و دیگر او را ندیدیم. طبق وعده‌ای که با او داشتیم، قرار شد ما این نمایشگاه را برگزار کنیم.

مریم سهرابی‌ابد - خواهر این عکاس - نیز اظهار کرد: وقتی فردی می‌میرد، فقط یک نفر می‌میرد، اما وقتی یک هنرمند می‌میرد، دو نفر می‌میرند.

او به خبرنگار ایسنا گفت: عکس‌های این نمایشگاه به دو سال اخیر متعلق‌اند. وحید به‌دلیل آرامش و سادگی جزیره هرمز، در این جزیره اقامت داشت و در آنجا عکاسی کرد.

وی با بیان این‌که برادرش عکاسی را خیلی دوست داشت، ادامه داد: او علاوه بر عکاسی، نقاشی هم می‌کرد و به‌طور کلی به هنر علاقه داشت. او از سن ١٦ سالگی عکاسی را در همدان آغاز کرد، پس از فعالیت در زمینه عکاسی مطبوعاتی در یک روزنامه محلی همدان، با ایسنا در منطقه همدان و بعد در تهران همکاری کرد.

نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران نیز از امروز میزبان عکس‌های علیرضا سلطانی‌شاد با موضوع آیین‌های محرمی استان‌هایی مانند کردستان، لرستان و گیلان است.

٢٧ عکس این نمایشگاه توسط سیف‌الله صمدیان، نادر داودی، محمد صیاد، امین مرادآبادی و کاووس صادقلو از میان ٥٠٠ عکس انتخاب شده‌اند.

سلطانی‌شاد ١١ خردادماه امسال در سن ٦٥ سالگی درگذشت.

محمد صیاد - عکاس - درباره سلطانی‌شاد به ایسنا گفت: او فردی خاص، آرام و بی‌صدا بود و هیچ‌وقت حاشیه نداشت. او کارهای زیادی دارد که دیده نشده است. امیدوارم بتوانیم باز هم نمایشگاهی از آثار او برگزار کنیم.

ماندانا سلطانی‌شاد - فرزند این عکاس - نیز به ایسنا گفت: پدرم خیلی عکاسی را دوست داشت، همه عمر و زندگی او عکاسی بود، حتی وقتی با هم به مسافرت می‌رفتیم، بیشتر از آن‌که در کنار ما باشد، به عکاسی می‌پرداخت.

او افزود: پدرم خیلی دوست داشت مجموعه عکس‌های محرمی‌اش که تقریبا کامل شده بود، به نتیجه برسد و آن‌ها را به‌شکل کتاب درآورد یا برای‌شان نمایشگاه برگزار کند، اما متاسفانه عمرش تمام شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: