دبیر علمی سمینار تازه های براکی تراپی مطرح کرد؛

روش «براکی تراپی» کم عارضه تر از رادیوتراپی

کدخبر: 2121762

دبیر علمی اولین سمینار تازه های براکی تراپی، گفت: روش براکی تراپی که ماده رادیو اکتیوی را مستقیما وارد بدن بیمار می کند، نتایج خوبی در درمان سرطان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فرید نژاد دادگر در آستانه برگزاری اولین سمینار تازه های فیزیک براکی تراپی، افزود: براکی تراپی یکی از روش های موثر و پیشرفته درمان سرطان است و یک نوع خاصی از براکی تراپی پرتو درمانی است.

وی گفت: این درمان متاسفانه در کشور ما پیشرفت لازم را نداشته و توجه کافی در مورد این درمان نسبت به درمان های سرطانی نشده است.

نژاد دادگر افزود: تفاوت این رو ش با رادیوتراپی عادی در این است که ما در رادیوتراپی معمولی اشعه رادیو اکتیو را خارج از بدن بیمار توسط دستگاه های پیشرفته به منطقه بیماری و توموری که در بدن بیمار است، می تابانیم و این روش می تواند به بافت های سالم یک مقدار صدمه بزند.

وی ادامه داد: اما روش براکی تراپی این مزیت را دارد که ماده رادیو اکتیوی که قرار است بیمار را درمان کند مستقیما وارد بدن بیمار می کنیم و در داخل و نزدیک تومور و بافت بیماری قرار می دهیم و نتایج خوبی در درمان سرطان دارد. مثل سرطان های پروستات، مری، دستگاه تناسلی زنان و سرطان های انتهای روده و با روش های جدیدتر در سرطان پستان این روش درمانی موثر است.

نژاد دادگر افزود: در دو سه سال گذشته این روش درمانی یکسری نوساناتی داشته به خصوص بخاطر تحریم ها و نیاز هست دوباره بازنگری و ارتقاء دانش این درمان در کشور ما انجام شود.

دبیر علمی سمینار تازه های فیزیک براکی تراپی اظهار داشت: امیدواریم این تجهیزات به روز وارد کشور شود و نیاز است همکاران پزشک متخصص و فیزیک پزشکی ما که به صورت تیمی این کار را انجام می دهند به آخرین اطلاعات این برنامه دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: این سمینار با همکاری و حضور مدرسین خارج از کشور و اساتید داخل کشور انجام برگزار می شود و افراد صاحبنظری را دعوت کرده ایم تا آخرین یافته های علمی خودشان را در اختیار همکاران پزشک و گروه فیزیک پزشکی قرار دهند، چون منافع آن به بیماران کشورمان برخواهد گشت.

نژاد دادگر تاکید کرد: پیشرفت این تکنولوژی نیازمند حمایت وزارت بهداشت و سازمان های ذی ربط است که این تجهیزات به موقع و به درستی در دسترس بخش های درمانی کشور قرار گیرد و این نیاز به حمایت قاطع از طرف وزارتخانه نیاز دارد.

وی در پایان گفت: پیام این کنگره این است که ما از لحاظ علمی به خوبی پشتوانه انجام این کار را داریم فقط نیازمند حمایت تجهیزاتی و سازمانی هستیم که بتوانیم بهترین کیفیت درمان را در اختیار بیماران قرار دهیم.

اولین سمینار تازه های فیزیک براکی تراپی به همت مرکز آموزشی درمانی بوعلی و همکاری انجمن های سرطان، رادیوتراپی انکولولوژی و انجمن فیزیک پزشکی ایران و همچنین، واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از ۴ تا ۶ مهر ماه ۹۶ در بیمارستان بوعلی تهران برگزار می شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: