توضیح آموزش و پرورش درباره ذبح گوسفند در مدرسه‌ای نوساز

کدخبر: 2122244

اول مهر و همزمان با بازگشایی مدارس تصاویری پیرامون "ذبح گوسفند در آغاز سال تحصیلی یک مدرسه" در استان قزوین منتشر شد که انتقاداتی در پی داشت.

به گزارش ایسنا، جامعه دامپزشکان ایران نیز به این موضوع واکنش نشان داد و در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش با طرح این مطلب که انتشار ذبح و قربانی کردن دام به مناسبت شروع سال تحصیلی در فضای مجازی، نشان دهنده انجام نادرست سنتی پسندیده است، تاکید کرد: این رفتار اشتباه، جدای از ترویج خشونت و اشاعه فرهنگ حیوان آزاری و نادیده گرفتن حقوق حیوانات در میان کودکان و نوجوانان، می‌تواند منشاء خطراتی جدی برای بهداشت جسمی و سلامت روانی جامعه و بخصوص کودکان باشد.

ذبح دام در محیط مدرسه و محل بازی کودکان می‌تواند باعث آلودگی محیط شود، به صورتی که گاهی اثرات آن تا سال‌ها باقی می‌ماند. متاسفانه اخبار حاکی از آن است که چنین اتفاقاتی در سطح کشور به صورت وسیع تکرار شده و اگر قربانی کردن دام به شیوه غیربهداشتی موجب بیمار شدن حتی یک فرد شود، مسئولیت آن بر عهده حضرتعالی و مدیران زحمتکش آن وزارتخانه است.

جامعه دامپزشکان از وزیر آموزش و پرورش خواسته است با صدور بخشنامه‌ای، مقرر شود تا از این پس انجام چنین اعمالی در تمام مراکز آموزشی و مدارس کشور اکیدا ممنوع شود و در صورت تمایل به انجام قربانی، از اماکن مجازی که توسط سازمان دامپزشکی مجوز دارند، مانند کشتارگاه‌های مناطق مختلف کشور استفاده شود.

به گزارش ایسنا، آموزش و پرورش قزوین توضیحاتی پیرامون این تصاویر منتشر کرده است. در این پیام که در کانال تلگرامی وزارت آموزش و پرورش درج شده، آمده است:

« در پی انتشار تصویری در فضای مجازی با عنوان "استقبال عجیب از کودکان در روز آغازین مدرسه"، به استحضار می رساند، دبستان دخترانه جدید التاسیس صادقین از جمله مدارس نوساز است که در آغاز مهرماه 96 در مرکز استان به عنوان اولین مدرسه دخترانه دولتی، با وجود تمامی مشکلات و تنگناهای مالی افتتاح گردیده و از مدارس خیرساز بوده که با توجه به اتمام ساخت مدرسه، خیر و پیمانکار این پروژه، شخصا تصمیم به قربانی کردن داشته است.

شایان ذکر است؛ تذکرات لازم به منظور جلوگیری از این گونه اقدامات در فضای آموزشی داده شده است». انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: