مظهری عنوان کرد؛

چگونه با پیش افتاده‌ترین روش لاغر شویم؟

کدخبر: 2122250

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی روشی برای لاغری بدون ورزش کردن و رژیم معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛ ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به تاثیر سریع غذاخوردن در چاقی گفت:: بسیاری از افراد چاق آقایان اغلب عنوان می کنند که مااستعداد چاقی داریم حتی آب هم می خوریم چاق می شویم؛ ولی این مطلب، صحت ندارد.

وی ادامه داد: اگر افراد دچار بیماری زمینه ای مانند کم کاری تیروئید، کیست تخمدان نباشند در اکثر موارد به دلیل اینکه انرژی دریافتی از غذاهای مختلف در وعده های سه گانه یا میان وعده ها از انرژی مصرفی بیشتر است فرد چاق می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: افرادی که عادت دارند غذای خود را در چند دقیقه و سریع میل کنند بین انرژی دریافتی و مصرفی تعادل برقرار نمی شود و فرد افزایش وزن پیدا می کند.

وی تصریح کرد: وقتی که ما غذا را به علت افت قند خون یا گرسنگی شدید تناول می کنیم زمان، لازم دارد که این غذا جوییده، بلیعده و هضم شود و به مرحله ای برسد که مرکز سیری و گرسنگی احساس سیری در بدن ایجاد کند.

مظهری گفت: این زمان، بین 25 تا 30 دقیقه طول می کشد تا احساس سیری در فرد ایجاد شود و بدن دریابد که به اندازه نیاز، انرژی و مواد مختلف دریافت کرده است.

وی ادامه داد: از این جهت، با آرامش غذا خوردن از افزایش انرژی دریافتی جلوگیری می کند اما اگر فردی سریع غذا بخورد بیشتر چاق می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: توصیه ما این است افراد برای اینکه چاق نشوند نخست باید سرعت غذاخوردن را کم کنند؛ دوم به سرعت فعالیت بدنی خود اضافه کنند و با ورزش کردن وزن خود را کنترل کنند تا دچار اضافه وزن نشوند .

انتهای پیام/

ترفندی برای لاغری بدون ورزش و رژیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: