کارشناس سازمان غذا و دارو عنوان کرد

آسیب‌رسانی به بدن با مصرف خودسرانه دارو/ نگران حساسیت‌های فصلی نباشید

کدخبر: 2122257

مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی «سامانه ۱۴۹۰» سازمان غذا و دارو گفت: با شروع شدن فصل پاییز حساسیت‌های فصلی و بعضی عواملی سرماخوردگی در افراد بروز می‌کند که متأسفانه فردی که با حساسیت فصلی مواجه می شود به مصرف خودسرانه دارو روی می آورند در صورتی که حساسیت‌های فصلی با تغییر فصل ایجاد می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، طلعت قانع، مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه «1490» سازمان غذا و دارو گفت: با شروع شدن فصل پاییز حساسیت های فصلی و بعضی عواملی سرماخوردگی در افراد بروز می کند که متأسفانه فردی که با حساسیت فصلی مواجه می شود به مصرف خودسرانه دارو روی می آورند در صورتی که حساسیت های فصلی با تغییر فصل ایجاد می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: مرکز پاسخگویی «1490» سازمان غذا و دارو به صورت شبانه روزی آماده مشاوره به تمامی شهروندان در سراسر کشور است که می توانند سوالات دارویی خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذاشته و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها که نادرست و آسیب رسان هستند، پرهیز نمایند.

قانع ادامه داد: افرادی که دچار حساسیت های فصلی می شوند حتما به پزشک مراجعه نمایند تا با نظر پزشک داروهای ضد حساسیت استفاده نمایند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: