افتخاری:

انحراف مردم از ولایت؛ منجر به قیام عاشورا شد

کدخبر: 2122258

مسئول شورای راهبردی و معاون کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با بیان این نکته مهم که انحراف از ولایت منجر به شهادت اباعبدالله الحسین(ع) شد، گفت: مردم آن زمان با قصد قربت، حضرت را به شهادت رساندند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ لاله افتخاری مسئول شورای راهبردی و معاون کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در رابطه با معنا شناسی ولایت اظهار کرد: جریان ولایت به زمانی باز می گردد که جانشینی پیامبر(ص) به طرف انحراف رفت و حتی به جریان غدیر خم باز می گردد که در کتب معتبر شیعه و سنی نیز مطرح شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) از روز نخست اعلام نکردند که حضرت علی(ع) از بستگان و جانشینان من هستند، افزود: در قرآن کریم آمده است که پیامبر(ص) با برخی زنان نیز بیعت کردند که به صورت انتخابات امروزی و پذیرش رهبری حاکم بر جامعه بوده است.

افتخاری تصریح کرد: شواهد تاریخی و لغوی نشان می دهد ولایت به مفهوم خلافت اسلامی و الهی بوده است. مفتی بزرگ سوریه نیز در جمع علما و بزرگان جهان تعبیر می کنند که ولایت تعیینی الهی دارد، اما خلافت امری مردمی است.

این عضو هیئت علمی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ولی کشتی بانی است که اجازه نمی دهد جامعه به انحراف کشیده شود؛ حتی اگر سرشان بالای نی ها رود.

افتخاری با بیان این مطلب ادامه داد: ایشان فرمودند که در زمان صدر اسلام در آن واحد حضرت علی(ع) بر خلفا ولایت داشتند و این مسئله از زبانِ یک مفتی بزرگ اهل سنت است. بنابراین وقتی ولایت به انحراف کشیده شد، منجر به شهادت اباعبدالله الحسین(ع) شد و مردم با قصد قربت، حضرت را به شهادت رساندند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: