انجمن سایت‌های تجارت الکترونیک صنایع‌دستی شکل می‌گیرد

کدخبر: 2122277

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی از راه‌اندازی انجمن سایت‌های تجارت الکترونیک صنایع‌دستی خبر داد و گفت: این انجمن تنها به فروش محدود نمی‌شود و به بازاریابی و صادرات هم می‌پردازد.

پویا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر از شکل‌گیری انجمن سایت‌های تجارت الکترونیک صنایع دستی در فضای مجازی خبر داد و افزود: امروز رویکردها تغییر و فضای اینترنتی گسترش پیدا کرده است. از این رو تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی هم باید به روز شوند و از امکانات دنیای جدید بهره ببرند.

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی کشور به این که تجارت الکترونیک، شاخه‌های متعددی را دربرمی‌گیرد اشاره و بیان کرد: تجارت تنها به فروش داخلی محدود نمی‌شود بلکه بازاریابی، صادرات و فروش خارجی را هم شامل می‌شود. از سوی دیگر تعداد سایت‌های فروش اینترنتی بالا رفته و نسل جوان از این گونه استقبال می‌کند؛ همه این موارد ما را برآن داشت تا به تجارت الکترونیک توجه بیشتری داشته باشیم.

به گفته محمودیان ۲۰۰ سایت و وب سایت در زمینه فروش اینترنتی محصولات صنایع‌دستی فعال هستند علاوه‌بر این تعدادی از هنرمندان هم در صفحات اینستاگرام به معرفی کارهای خود و فروش آن می‌پردازند و اتفاقا فروش قابل ملاحظه‌ای دارند حتی کارهای خود را صادر می‌کنند که البته اگر انتقال ارز برطرف شود، ما به بازار جهانی متصل می شویم و اتفاقات بهتری در زمینه صادرات صنایع دستی و فروش اینترنتی آن می‌افتد.

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی در پاسخ به این که سازمان میراث فرهنگی قرار است چه میزان و چگونه از انجمن سایت‌های تجارت الکترونیک صنایع دسنی در فضای مجازی حمایت کند، گفت: قرار است این انجمن، نماینده بخش خصوصی باشد و در زمینه تجارت صنایع‌دستی فعالیت کند و پیگیر مشکلات و مسایل صنفی فعالان این حوزه باشد. از سوی دیگر تلاش ما این است که سایت‌های مختلف صنایع‌دستی را به شبکه تولیدکنندگان متصل کنیم و تسهیلاتی را در اختیارشان بگذاریم.

محمودیان در پاسخ به این که فروش اینترنتی نیازمند جلب اعتماد مخاطب است و این اعتمادسازی چطور اتفاق می‌افتد بیان کرد: ما به فروشگاه‌های فیزیکی خود نشان اعتماد می‌دهیم و در سال‌های اخیر، این نشان را پررنگ کرده‌ایم. قرار است به سایت‌های تجارت الکترونیک هم نشان اعتماد تعلق بگیرد تا مخاطبان بدانند این سایت، مورد تایید معاونت صنایع دستی کشور است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: