همزمان با هفته دفاع مقدس؛

تصویرگری‌های رمان «هستی» کتاب شد

کدخبر: 2122278

آثار کارگاه تصویرگری رمان «هستی» در قالب کتابی،‌ همزمان با هفته دفاع مقدس از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون؛ آثار کارگاه تصویرگری رمان «هستی» در قالب کتابی، همزمان با هفته دفاع مقدس از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

در این کارگاه 12 تصویرگر همچون لیدا معتمد، عاطفه شفیعی راد، میترا عبداللهی، ماهنی تذهیبی، راحله برخورداری و... با حضور نویسنده اثر و آشنایی بیشتر با داستان کتاب «هستی» به خلق تصاویری پرداختند.

این در حالی است که بستر داستان های رمان هستی واقعه بزرگ دفاع مقدس است و زندگی جسورانه و شیطنت های بچه گانه هستی شخصیت اصلی این رمان، همزمان با جنگ تحمیلی مشقت هایی را برای او به وجود می آورد.

بر همین اساس ماحصل کارگاه تصویرگری رمان هستی در خرداد 92 و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در قالب نمایشگاهی به مخاطبان معرفی شد. هم اینک نیز انتشارات کانون کتابی را برای معرفی این کارگاه و تصاویر خلق شده در آن منتشر کرده است.

مقدمه این کتاب از سوی سمیه علیپور مدیر پروژه و نمایشگاه رمان هستی نگاشته شده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرده است که با توجه به انتشار نسخه انگلیسی رمان «هستی» و «زیبا صدایم کن» و انتخاب فرهاد حسن زاده به عنوان نامزد جایزه ی آستریدلیندگرن انتشار اثری که بتواند از نگاهی دیگر به آثار این نویسنده ی نام آشنا بپردازد، ضروری به نظر می رسید. آثار گروهی تصویرگران و ثبت نظرها و نگاه آنان به این اثر می تواند نگاهی دیگر به وجوه مختلف این اثر ممتاز ادبی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: