ماشاالله عابدی:

نقش مداحان در فرهنگ‌سازی حمایت از مدافعان حرم/ چهار ویژگی ذاکر تأثیرگذار

کدخبر: 2122290

پیرغلام اهل بیت(ع) بیان داشت: تنها راه آن تقوا، تدین، زهد و ورع برای مداح به نحو احسن است که بتواند الگوی مناسبی برای مستعمین به خصوص جوانان باشد و این جز با فضل و مدد الهی و عنایت اهل بیت(ع) به دست نمی‌آید.

ماشاالله عابدی مداح و پیرغلام اهل بیت(ع) در گفت وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به نقش ممتاز مداح و سخنران در جذب نسل نو انقلاب گفت: منتها در این رابطه مداح و واعظ باید نکاتی را رعایت کنند، البته در اینجا هر جذبی مورد تأیید نیست، جذبی که گرایش به دین، به امام حسین(ع)، گرایش به تقوا و معنویت بیاورد، مدنظر است.

وی با بیان اینکه مداحان به گنجاندن مباحث حماسی در اشعار آیینی اهتمام دارند، افزود: نمونه عینی و مسلم شعرهای حماسی زنده نگه داشتن مدافعان حرم است که حتی کودکان هم آن را زمزمه می کنند، در واقع در جامعه وضعیتی ایجاد شده که حمایت از مدافعان حرم به فرهنگ تبدیل شده است.

عابدی با تأکید بر اینکه نقش مداحان در پررنگ کردن مدافعان حرم بی بدیل است، خاطرنشان کرد: در رجزهای امام حسین(ع) و یاران حضرت اباعبدالله(ع) شعارهای حماسی و محرک هم دیده می شود، در همین راستا این کار را مداحان امروزه کم وبیش انجام می دهند.

وی با طرح این پرسش که چه کسی موجب شده که شعرهای محتوایی مدافعان حرم ورد زبان پیر و کودک شود، به نقش مداحان در گسترش شعائر الهی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مداح، مداح بهترین افراد است که در حدی دست نیافتنی است، در قدم اول باید بیشتر به آن کسانی که مدح می کند، از منظر عمل، تقوا، پایبندی به دستورات دین، مبارزه با ظلم و فساد نزدیک تر باشد.

این ذاکر اهل بیت(ع) اظهار داشت: اگر مداحی اینچنین باشد، تأثیرگذاری بسیار مؤثری خواهد داشت، بنابراین تنها راه آن تقوا، تدین، زهد و ورع برای مداح به نحو احسن است که بتواند الگوی مناسبی برای مستعمین به خصوص جوانان باشد و این جز با فضل و مدد الهی و عنایت اهل بیت(ع) به دست نمی آید.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: