امامزاده حسن تهران میزبان نوجوانان عاشورایی/ برگزاری همایش «احلی من العسل» در ۳۱۷ امامزاده شاخص کشور

کدخبر: 2122353

همایش سراسری «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان عاشورایی روز چهارشنبه ۵ مهرماه مصادف با ششم محرم در ۳۱۷ امامزاده شاخص از جمله امامزاده حسن تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس ، به منظور اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان و نوجوان با اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و بهره گیری از ظرفیت بقاع متبرکه امامزادگان عظیم الشأن همزمان با ششمین روز از دهه محرم همایش نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» در بیش از 317 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص برگزار می شود. این مراسم باشکوه در تهران صبح روز چهارشنبه با حضور بیش از 3000 دانش آموز تهرانی و نوجوانان عاشورایی و جمعی از مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش در امامزاده حسن(ع) برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در 3125 امامزاده کشور در حال برگزاری است و پیش از این همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در سطح مدارس کشور برگزار می شد که با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش، دانش آموزان برای برگزاری این همایش سراسری در بقاع متبرکه کشور حضور می یابند که بر اساس جمع بندی های صورت گرفته در مجموع دانش آموزان کشور در 317 امامزاده و بقعه متبرکه کشور همزمان با ششم محرم که منسوب به حضرت قاسم بن الحسن نوجوان کربلاست حضور یافته و به عزاداری و سینه زنی می پردازند.

این همایش با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار می شود.

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: