دو کتاب تازه از انتشارات آنیما؛

کتاب‌های «چه یخ‌بندانی در من است» و «مقدمه‌ای بر شعر کودک» چاپ شد

کدخبر: 2122366

مجموعه شعر «چه یخ‌بندانی در من است» سروده مهسا فعال و «مقدمه‌ای بر شعر کودک» نوشته شمسی جلولی، از سوی انتشارات آنیما روانه بازار نشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مقدمه‌ای بر شعر کودک» شامل پژوهش شمسی جلولی، آموزگار و کارشناس ارشد رشته روانشناسی کودک درباره تاریخچه و وضعیت فعلی شعر کودک در ایران است.

این کتاب شامل ۲۰ فصل است که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: «شاعر کودک»، «سبک‌های شعر»، «خصوصیات شعر»، «شعر کودکان سنین قبل از دبستان»، «انواع شعر کودکان»، «حجم شعر کودکان»، «دیدگاه ادبیات سنتی و گذشته در مورد کودکان»، «ادبیات کودک در دوره مشروطه»، «ادبیات کودک در روزگار نو»، «گذری در ادبیات نوین کودکان در ایران»، «تولد شعر کودک در ایران»، «تاریخچه شعر کودک»، «ویژگی‌های شعر معاصر کودک در سنجش با دوره‌های پیشین»، «ماموریت شعر کودک»، «کاربردهای شعر برای کودکان»، «شعر و نقش آن در تکوین شخصیت کودکان»، «تفاوت بین شعر بزرگسالان و خردسالان»، «آیا شعر نوعی بازگشت به کودکی است؟»، «مفهوم بیولوژیکی و مفهوم اجتماعی کودک» و «رابطه کودک و شعر».

همچنین کتاب «چه یخ‌بندانی در من است» شامل ۳۴ شعر در قالب آزاد سروده مهسا فعال است. شاعر در اشعار این کتاب به دغدغه‌ها، ناکامی‌ها و دلمشغولی‌های زنان در جامعه و تنهایی انسان امروز پرداخته است.

این کتاب نخستین جلد از مجموعه «خوانش شعر امروز» انتشارات آنیماست و شعرهای سال ۸۴ تا ۹۵ شاعر را در بر می‌گیرد. بخشی از شعر شماره ۲۰ کتاب به این شرح است:

«جز دوست داشتن تو همه چیز این جهان معمولی‌ست کافی‌ست کمتر بخواهمت آن وقت مرگ تنها یک آگهی تسلیت در روزنامه است...»

«مقدمه‌ای بر شعر کودک» نوشته شمسی جلولی در ۱۲۰ صفحه و بهای ۱۰ هزار تومان و «چه یخ‌بندانی در من است» سروده مهسا فعال در ۷۶ صفحه و بهای هشت هزار تومان منتشر شده‌اند. شمارگان هر دو کتاب هزار جلد است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: