شهرستان‌های قدس و قرچک فاقد سیستم سنجش آلایندگی هوا هستند

کدخبر: 2122371

با توجه به نزدیکی ایام وارونگی دما و افزایش آلودگی هوای استان تهران، وجود سیستم‌های سنجش آلایندگی هوا در شهرستان‌ها از اهمیت برخوردار است. شهرستان قدس و قرچک از جمله شهرستان‌هایی هستند که فاقد سیستم سنجش آلایندگی هوا هستند. به گفته رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس سیستم سنجش آلایندگی هوای این شهرستان با همکاری شهرداری طی ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد همچنین بر اساس اعلام معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران راه‌اندازی سیستم سنجش آلایندگی هوای شهرستان قرچک در اولویت‌های اداره محیط زیست این شهرستان است.

حمید راحتی - رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس -در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه متاسفانه فعالیت سیستم سنجش آلایندگی هوای شهرستان قدس به دلیل مشکلاتی متوقف شده است، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با شهرداری شهرستان قدس برای پرداخت هزینه‌های سیستم سنجش آلایندگی هوای شهرستان انجام شده است. امیدواریم با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و وارونگی دما هر چه زودتر سیستم سنجش آلایندگی هوا شهرستان قدس فعالیت خود را آغاز کند.

همچنین محمد رستگاری -معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران- در این‌باره توضیح داد:با شهرداری و فرمانداری شهرستان قدس برای راه‌اندازی سیستم سنجش آلایندگی هوا مذاکره شده است و امیدواریم تا ماه آینده این سیستم مجددا شروع به کار کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و قرچک سیستم سنجش آلایندگی هوا ندارند، تصریح کرد: شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه به دلیل کیفیت هوای مطلوب به سیستم سنجش آلایندگی هوا احتیاجی ندارند و فعلا در اولویت نیستند. شهرستان قرچک نیز شهرستان تازه تاسیسی است که می‌توانیم کیفیت هوای آن شهرستان را از سیستم سنجش آلایندگی هوای پاکدشت و ورامین بسنجیم.

رستگاری در پایان گفت: راه‌اندازی سیستم سنجش آلایندگی شهرستان قرچک از جمله اولویت‌های اداره محیط زیست استان تهران است و امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: