گزارش/

حضور قدرتمند "تانک تی ۷۲"نیروی زمینی سپاه در رزمایش محرم/آتش پرحجم یگان‌های توپخانه نزسا + تصاویر

کدخبر: 2122381

گزارش منابع میدانی نشان می‌دهد که تانک "تی ۷۲ " در میدان نبرد از حفاظت زرهی بسیار خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در ایام گرامی داشت هفته دفاع مقدس نیروهای مسلح کشورمان مبادرت به برگزاری رزمایش هایی در پهنه سرزمینی و به خصوص مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا آمادگی های دفاعی کرده اند.

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از اول مهر ماه تا روز سوم مهر رزمایشی را در مناطق مرزی شمال غرب کشور تدارک دید تا یگان های مختلف اعم از پیاده، تکاور، زرهی، جنگال و موشکی آمادگی های خود را در قالب یک مانور نظامی، ارزیابی کنند.

رزمایش امنیتی محرم با رمز "یاحسین" با حضور یگان های مختلف نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال غرب آغاز شد و در ابتدا آتش پرحجم یگان های توپخانه مواضع دشمن فرضی را هدف قرار داد و منهدم کرد.

حضور قدرتمند

حضور قدرتمند البته در روز اول رزمایش نیز یگان های نیروی زمینی سپاه با انجام عملیات های مختلفی همچون تاخت شبانه، آتش و انفجارات و عملیات گشت و شناسایی در مناطق مرزی و ایست و بازرسی به تمرین و ارتقا آمادگی های دفاعی پرداختند.

در مرحله دوم و اصلی رزمایش نیز یگان های نیروی زمینی سپاه با انجام آتش سنگین و پرحجم توپخانه مواضع دشمن را در ارتفاعات کفارستان هدف قرار دادند. سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری سخنگوی رزمایش امنیتی محرم با اشاره به این که مرحله اصلی رزمایش امنیتی محرم با انجام عملیات تک به ارتفاعات کفارستان انجام شد، می گوید: در این مرحله از رزمایش آتش سنگین ادوات توپخانه، تک سنگین نیروهای تکاور با پشتیبانی تانک های T72S نیز انجام شد.

تانک های تی 72 نیروی زمینی سپاه از نظر قدرت آتش در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد . گزارش منابع میدانی نشان می دهد که این تانک در میدان نبرد از حفاظت زرهی بالایی برخوردار است. وبگاه میلیتاری تودی (Military-Today) در این زمینه می گوید: تانک کلاس تی 72 (T-72) مجهز به زره کامپوزیتی است .

حضور قدرتمند

این وبگاه می افزاید: برخی گزارش ها نشان می دهد که این تانک دارای 500 تا 600 میلی متر زره هوموژن است که توانایی این تانک ها را در مقابل سلاح های ضد تانک افزایش می دهد.

وبگاه میلیتاری تودی (Military-Today) درباره سلاح های مورد استفاده توسط این تانک می گوید: در این تانک عمدتا از سلاح های 105 و 125 میلی متری استفاده می شود. علاوه بر این تیربارهای 7/62 و 12/7میلی متری نیز در این زره پوش به کار برده می شود.

حضور قدرتمند سایت آرمای رکوگنیشن (Army-recognition)درباره تانک تی 72 کلاس اس می گوید: این تانک یک انتخاب متفاوت از سلاح های 125 میلی متری و موشک های هدایت شونده "اسوایر" است که توانمندی مطلوبی در میدان نبرد را به نمایش می گذارد.

هدف از برگزاری رزمایش محرم ارتقا آمادگی یگان های نیروی زمینی سپاه و هماهنگی هرچه بیشتر یگان های ترکیبی در این رزمایش بود. سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در این زمینه می گوید: ما برای امنیت ملت ایران اقدام به برگزاری رزمایش هایی از این دست می کنیم و به دلیل آنکه اقتدار مرزها برای ما از اولویت های اصلی به شمار می رود ،تسلط ما بر مرزها در این زمینه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

سردار سلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای برقراری کامل امنیت به ویژه درمرزها ، هم در میدان عمل دشمنان را تعقیب می کنیم و هم آمادگی دفاعی خود را نمایش می دهیم.

حضور قدرتمند

وی با تاکید بر اینکه امنیت مناطق مرزی ارجحیت پیوسته و توقف ناپذیر استراتژی دفاعی ما است، اظهار کرد : برگزاری رزمایش امنیتی محرم و سایر رزمایشهای نیروهای مسلح، برای ما امنیت آفرین و آرامش بخش و برای دشمن مایوس کننده خواهد بود . آنچه مهم است هماهنگی اجزای دفاع کننده ما اعم از نیروهای مردمی، هوانیروز، توپخانه و زرهی است که در این رزمایش به آن پرداخته شد و با موفقیت به انجام رسید.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در این زمینه می گوید: مهمترین هدف ما در رزمایش ایجاد هماهنگی و اجرای عملیات ترکیبی رسته ها با یکدیگر بوده است که به فضل الهی این امر محقق شد. در این رزمایش علاوه بر اینکه یگان های مختلف به تمرین آمادگی های خود پرداختند، هماهنگی آنها با یکدیگر و در شرایط واقعی به نمایش درآمد.

حضور قدرتمند وی افزود: منطقه رزمایش از مناطق مورد علاقه ضدانقلاب در گذشته بوده که با انجام رزمایش ها و عملیات های مقتدرانه سپاه در آن منطقه از لوث اشرار و ضدانقلاب پاک شد.

یکی از استراتژی های نیروهای مسلح و از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دفاع از مرزها و محرومیت زدایی از مناطق مرزی است که نیروی زمینی سپاه توانسته این مهم را با توجه به امکانات؛ به میزان مطلوب محقق کند.

رزمایش محرم بر اساس گفته مسئولین برگزار کننده رزمایش امنیتی محرم دو پیام اصلی داشت:

1.صلح، امنیت و آرامش برای دوستان جمهوری اسلامی ایران

2.دفاع مقتدرانه و قدرتمندانه از مرزها و به خصوص مرزهای شمال غرب کشور

گزارش از محمد زرچینی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: