روایت حاجی دلیگانی از نشست غیرعلنی مجلس با وزیر آموزش و پرورش

بطحایی: ۳۲ درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند/ ۹۹ درصد از بودجه وزارتخانه صرف پرداخت حقوق می‌شود

کدخبر: 2122384

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۲ درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند عنوان کرد که تنانسبی میان نیروهای به کار گرفته در آموزش و پرورش در حوزه کلاسی و اداری وجود ندارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش نقاط ضعف و قوت این وزارتخانه را تشریح کرد.

وی افزود: بطحایی عنوان کرد که تعداد معلمان، دبیران و آموزگان و کارمندان در وزارت آموزش و پرورش تناسبی ندارد و بخش عمده ای از کسانی که می توان از آنها برای تدریس استفاده کرد با عنوان نیروی اداری و فعالیت های غیرکلاسی به کار گرفته شده اند و بهره وری در این باره رعایت نمی شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش گفت که از هر 100 نفر 63 نفر در کلاس تدریس کرده و 37 نفر به عنوان نیروی اداری مشغول به کار هستند و حال آنکه نرم جهانی آن به این شکل است که 84 نفر در کلاس و برای تدریس فعالیت دارند و 16 نفر با عنوان نیروی اداری.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش افزود حدود 32 درصد از مدارس کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارند و از سوی دیگر 99 درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود و تنها کمتر از یک درصد از آن صرف فعالیت های دیگر در این وزارتخانه می شود.

وی افزود: بطحایی عنوان کرد هر دولتی که بر سر کار می آید در سال اولی کاری خود بودجه آموزش و پرورش را 35 درصد افزایش می دهد اما در سال های بعد شاهد حتی کاهش بودجه این وزارتخانه در بودجه سالیانه هستیم و از ابتدای انقلاب تاکنون همه دولت ها تنها 10 درصد از بودجه سالیانه را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده اند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش گفت در ارتباط با سرانه آموزش در کشور در مناطق پرجمعیت این میزان برای هر دانش آموز 3.3 متر مربع و در کل کشور 5 متر مربع است و حال آ نکه میزان جهانی آن 8.4 متر مربع به ازای هر نفع است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: بطحایی همچنین گفت که از سال 91 شاهد شیب ملایم رشد دانش آموزان بوده ایم که تعداد دانش آموزان در سال 1400 به 14 میلیون نفر و در سال 1405 به 16 میلیون نفر خواهد رسید.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: