یاد زخم منا

نقوی: خون شهدای فاجعه «منا» غیرقابل گذشت است/ پیگیری‌ها کافی نیست

کدخبر: 2122388

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خون این حجاج غیرقابل گذشت است و عربستان سعودی حتماً باید با پذیرش مسئولیت حادثه، پاسخگو باشد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز حج امسال و با یادآوری دومین سالگرد فاجعه منا و شهادت هزاران زائر در سال ۹۴ اظهار داشت: فاجعه منا فراموش‌نشدنی و تأسف‌بار است چراکه چندین هزار نفر به دلیل عدم کفایت آل‌سعود در مدیریت حج، جانشان را از دست دادند.

وی افزود: خون این حجاج غیرقابل گذشت است و عربستان سعودی حتماً باید با پذیرش مسئولیت حادثه، پاسخگو باشد؛ هرچند ما بابت برگزاری مناسب حج امسال تشکر می‌کنیم، اما این به معنای گذشت کردن ما یا فراموش کردن حوادث حج ۹۴ نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری حقوقی پرونده فجایع منا و مسجدالحرام در محاکم بین‌المللی اظهار داشت: من استدلال وزارت امور خارجه را درباره عدم امکان پیگیری بین‌المللی پرونده منا نشنیده‌ام، اما فکر می‌کنم فعالیت دستگاه دیپلماسی برای احقاق حقوق شهدای منا کافی نبوده است.

نقوی حسینی ادامه داد: علت کافی نبودن این فعالیت‌ها هم این است که انعکاس برجسته‌ای در میان افکار عمومی نداشته است؛ باید در این رابطه فعالیت گسترده‌تر و پیوسته‌تری صورت بگیرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: