حیدری در آیین بازگشایی مدرسه ایرانی در بوسنی:

محیط مدرسه باید محیطی شاد و پر نشاط برای دانش آموزان باشد

کدخبر: 2122389

سفیر ایران در بوسنی گفت: دانش آموزان باید در این محیط داشتن منش و رفتار خوب را تمرین بکنند و محیط مدرسه نیز باید محیطی آموزنده و شاد و پر نشاط برای دانش آموزان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی در ایران، آیین بازگشایی مدرسه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی امروز با حضور محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و والدین دانش آموزان برگزار شد.

حیدری با تبریک این مناسبت به دانش آموزان، معلمان و همه فرهنگیان گرانقدر و خانواده هایی که برای آینده فرزندانشان به مدارس چشم دوخته اند، گفت: مدرسه نباید تنها آموزشگاه باشد و در آن یک سری محفوظات تدریس شود بلکه باید محیطی باشد که زندگی کردن صحیح را نیز به کودکان تعلیم دهد.

این برنامه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی کشورمان آغاز و سپس دانش آموزان با درود به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند و شعری را با موضوع آغاز ماه مهر و شروع سال تحصیلی برای حضار قرائت کردند.

سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین در سخنانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان گفت: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و باید سعی کنیم که پاسدار خوبی برای ارزش های دفاع مقدس و خون شهدا باشیم و بخاطر این ارزش های والاست که وظیفه سنگین تری بر دوش مان برای کسب و تحصیل علم قرار داده شده است.

حیدری سپس افزود: دانش آموزان باید در این محیط داشتن منش و رفتار خوب را تمرین بکنند و محیط مدرسه نیز باید محیطی آموزنده و شاد و پر نشاط برای دانش آموزان باشد.

سفیر کشورمان سپس به ضرورت و اهمیت وجود یک رابطه خوب میان خانواده ها و مدرسه اشاره کرد و گفت: جامعه، مدرسه و خانواده یک مثلثی است که در تربیت، رشد و تعالی شخصیت دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد. باید توجه داشت که هر سه عضو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تنها با ارتباط نزدیک و بسیار خوب این سه عضو است که می توان آینده ای درخشان و روشن برای دانش آموز به وجود آورد.

در این مراسم معزالدینی امام جمعه موقت یزد که به مناسبت دهه اول محرم در سارایوو حضور دارند ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و همچنین تبریک فرارسیدن بهار علم و دانش گفت: بهترین، زیباترین و با ارزش ترین چیز در عالم هستی، علم است. بر همین اساس یادگیری و یاد دادن علم نیز کار و عملی ارزشمند می باشد.

امام جمعه موقت یزد به نقش بسیار مهم والدین در آموزش و تربیت فرزندان اشاره و افزود: اولیاء نباید فکر کنند که همین که فرزندشان به مدرسه رفت دیگر هیچ مسئولیت و وظیفه ای در قبال تربیت و آموزش فرزندان خود ندارند. خیر این اندیشه ای نادست است که نتایج بسیار سوء و بدی در جامعه خواهد داشت. بنابراین همکاری میان اولیاء، دانش آموزان و معلمین یکی از رکن های اساسی مدارس می باشد.

در پایان مراسم، هدایایی از طرف سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین به دانش آموزان اهدا شد و سپس دانش آموزان با رد شدن از زیر قرآن کریم، سال تحصیلی جدید را آغاز نمودند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: