رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه:

به کسی اجازه اخلال در اتمام آشتی ملی را نخواهیم داد

کدخبر: 2122409

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در نوار غزه تاکید کرد که این جنبش با تحقق آشتی ملی سعی در پیشبرد پروژه ملی فلسطین را دارد و به هیچ احدی اجازه اخلال در مسیر تلاش ها برای پایان شکاف داخلی را نخواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یحیی سنوار در سخنرانی خود در جریان دیدار گسترده رهبران حماس و گروه های فلسطینی و نمایندگان پارلمان فلسطین در غزه تصریح کرد که «بهایی که حماس برای این اقدامات خود در نظر گرفته است، پیشبرد پروژه ملی است.»

وی افزود:« ما نمی خواهیم بحران های داخلی خود را به بیرون صادر کنیم و یا آنها را پیچیده تر کنیم. ما باید هشیار باشیم تا آرمان فلسطین را از بحران خارج کنیم» و حماس با احساس مسئولیت بالا به منظور موفقیت آشتی ملی و فراهم کردن مقدمات انجام موفقیت آمیز اقدامات دولت حمدالله در غزه، تمامی اقدامات لازم را اتخاذ کرده و خواهد کرد.

سنوار با قاطعیت تاکید کرد که ما به کسی اجازه اخلال در پایان بخشیدن به شکاف داخلی را نخواهیم داد و حماس با موضعی یکپارچه و مورد اجماع تمامی طرف های فلسطینی با تحولات فلسطینی تعامل خواهد کرد.

وی افزود: ما با تصمیمی قاطع قدم در راه آشتی ملی گذاشتیم و قصد داریم تسهیلات لازم را برای حضور دولت رام الله در غزه فراهم کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه همچنین اعلام کرد که جنبش حماس سعی در کمک به موفقیت تلاش های مصر و احیای وحدت ملت فلسطین و پایان شکاف داخلی را دارد و تمامی اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ می کند.

وی افزود تصمیم انحلال کمیته اداری از قاهره اعلام شد و حماس با اعلام این تصمیم قبل از سخنرانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل تلاش کرد مانع از این شود که وی در برابر جهانیان ضعیف به نظر برسد.

یحیی سنوار درباره روابط حماس با مصر هم اعلام کرد که تصمیم حماس درباره روابطش با مصر، تصمیم راهبردی است و از آن عقب نشینی نخواهد کرد. وی افزود:« ما تلاش داریم سطح روابط خودمان (با مصر) را به بالاترین سطح ممکن برسانیم و این روابط به حل بحران ها ارتباط ندارد، بلکه رابطه ای پیشرفته و مبتنی بر اصل برادری و قدرت است.»

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در تاریخ 17 سپتامبر جاری از انحلال کمیته اداری در غزه خبر داد و از دولت رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خواست با حضور در نوار غزه به مسئولیت ها و وظایف خود عمل کند. این جنبش همچنین با برگزاری انتخابات سراسری در اراضی فلسطین موافقت و آمادگی خود را برای پذیرش دعوت مصر برای گفتگو با جنبش فتح درباره ساز و کار اجرای توافق قاهره امضا شده در سال 2011 و تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی گروه های امضا کننده این توافق اعلام نمود. دولت رامی حمدالله نیز اخیرا از سفر به نوار غزه در اوایل هفته آینده خبر داده بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: