وزیر دفاع آلمان: تا زمانی که ایران به برجام پایبند است ما هم از آن پیروی می‌کنیم/ بحران کره شمالی راه حل نظامی ندارد

کدخبر: 2122410

اورزولا فون درلا یِن تاکید کرد تا وقتی که ایران به مفاد برجام پایبند باشد طرف‌های دیگر از جمله آلمان نیز باید از آن پیروی کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، اورزولا فون درلا یِن، وزیر دفاع آلمان ، در گفتگو با این شبکه آمریکایی، توافق هسته ای ایران را توافقی مناسب خواند و تاکید کرد تا وقتی که این کشور به مفاد برجام پایبند باشد طرف های دیگر نیز باید از این توافق بین المللی پیروی کنند.

او در پاسخ به پرسشی درباره تهدید های رئیس جمهور آمریکا بر ضد کره شمالی و ایران به ویژه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: «از دیدگاه ما توافق هسته ای ایران توافقی مناسب و درست است. تا هنگامی که ایران به شرایطی که در توافق آمده پایبند بماند ما (آلمان) نیز باید از مفاد توافق پیروی کنیم.»

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد: بحران کره شمالی هم راه حل نظامی ندارد؛ بلکه باید بر سر میز گفتگو به راه حل رسید و پیگیری موضوع تحریم ها در شورای امنیت بسیار اثربخش است تا به کره شمالی نشان داده شود نمی تواند چنین رفتاری داشته باشد. در این مسیر نقش چین بسیار برجسته تر است؛ زیرا بیشترین نفوذ را بر کره شمالی داراست.

او که یکی از نزدیک ترین همپیمانان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان است در بخشی دیگر از این مصاحبه، نتیجه انتخابات اخیر در این کشور را ماموریتی روشن برای حزب متبوع خود توصیف کرد و گفت: «بر اساس این نتیجه باید برای چهارمین دوره ی پیاپی به اداره کشور همت کنیم. جای هیچ شک و تردیدی نیست که ما بخشی از آراء خود را از دست داده ایم. اگرچه نتیجه خوبی نیست، بر اساس همین نتیجه باید دولت را تشکیل بدهیم. هم اکنون هم داریم تلاش می کنیم دولتی ائتلافی بر سر کار بیاوریم و گفتگو های ابتدایی را بزودی آغاز می کنیم.»

وزیر دفاع آلمان از آمادگی حزب سوسیال دموکرات برای گفتگو با همه ی احزاب دموکرات و تشکیل دولت ائتلافی خبر داد، اما گفت: آمادگی نداریم با راستگرا ها افراطی ائتلاف کنیم.

اورزولا فون درلا یِن در پاسخ به این پرسش که مرکل چگونه می خواهد با راستگرا های افراطی کنار بیاید در حالی که آنان مخالف اروپا و مخالف مهاجرت هستند گفت: ما بنا داریم روی مفاهیم خودمان تمرکز داشته باشیم؛ فکر می کنم ثابت قدم ماندن در پیگیری ارزش های اروپای متحد و فواید فراوانی که برای ما دارد به تلاش برای متقاعد کردن مردم می ارزد. نباید از راست های افراطی تقلید کنیم، بلکه باید تلاش کنیم هواداران خود را حفظ کنیم و ما هم داریم همین کار را می کنیم.

او گفت: تلاش های بسیاری شد تا در تصمیم گیری و رای مردم اثر گذاشته شود، اما ما توانستیم اخبار ساختگی را از هم بپاشیم و واقعیت ها را به مردم منتقل کنیم و این نشان دهنده شایستگی و لیاقت رسانه است.

وزیر دفاع آلمان نخستین دغدغه حزب حاکم آلمان را تشکیل دولتی باثبات توصیف کرد و افزود آنگلا مرکل شایستگی های فراوانی دارد و توان او در حل مسائل و مشکلات و بحران زدایی بر کسی پوشیده نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: