گزارش مهر از آخرین تحولات استقلال؛

مخالفت چراغ خاموش هیات مدیره با مربی خارجی/ کمیته فنی برای یارکشی

کدخبر: 2122652

باشگاه استقلال درشرایطی به دنبال انتخاب جانشین علیرضا منصوریان است که در بین مسئولان این باشگاه اختلاف نظر زیادی وجود دارد و هیچکدام حرف دیگری را قبول ندارد!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: باشگاه استقلال روزهای بحرانی‌را پشت سر می‌گذارد. این تیم در بعد نتیجه گیری موفق عمل نکرد تا فشارهای جانبی از سوی هواداران، رسانه‌ها، فضای مجازی و گروه‌های رقیب مدیریتی بر این تیم افزایش یابد و سرانجام علیرضا منصوریان در پایان بازی با ذوب آهن تصمیم بگیرد برای کاستن فشار از باشگاه استعفا داده و به تعبیری نقش سوپاپ اطمینان را بازی کند.

* افتخاری تریم را می‌خواهد مهمترین موضوع بعد از استعفای منصوریان انتخاب یک جانشین برای او بود. مطرح شدن یک سری گزینه‌ داخلی و خارجی چه آنهایی که سندیت داشتند و چه آنهایی که گمانه زنی رسانه‌ای بودند سوژه هواداران این تیم بود.

فاتح تریم به عنوان اصلی ترین و معروف ترین گزینه برای جانشینی منصوریان مطرح شد. هرچند گفته می‌شود رقیب اصلی استقلال برای استخدام این مربی شهیر ترک باشگاه ترابوزان اسپور است، اما تلاش بی وقفه رضا افتخاری مدیرعامل این باشگاه و نماینده‌های وی در ترکیه نشان از میل وافر باشگاه برای استخدام تریم می‌دهد.

* مخالفت با افتخاری و تریم در حالی افتخاری مشتاقانه و مجدانه در حال رایزنی با تریم و مدیربرنامه‌های وی است که برخی از عوامل مدیریتی در داخل باشگاه تمایل چندانی به استخدام این مربی ترکیه‌ای ندارند. این افراد که جبهه مقابل مدیرعامل هستند بیشتر به دنبال یک گزینه خارجی ارزان قیمت تر و معمولی تر نسبت به تریم هستند و یا این که در نهایت گزینه‌های داخلی همچون مظلومی را برای هدایت آبی‌های پایتخت می‌پسندند.

* کمیته فنی ابزار عضو هیات مدیره یکی از مصوبات هیات مدیره آبی‌ها تشکیل یک کمیته فنی متشکل از چند پیشکسوت استقلال بود تا تصمیمات فنی در آن اتخاذ شود. در حالی که در این مصوبه مشخص نشده بود که انتخاب و تشکیل این کمیته فنی چطور و بر چه مبنا و توسط چه کارگروهی تشکیل شود، یکی از اعضای هیات مدیره شخصا طی تماس با حسن روشن از او می‌خواهد چند پیشکسوت را برای کمیته فنی معرفی کند. البته که علی جباری رییس کمیته پیشکسوتان باشگاه و جواد قراب عضو هیات مدیره باید در بین کمیته فنی باشند.

به این ترتیب به جز قراب، جباری و روشن، طاهری، نوری، بختیاری زاده و دین محمدی هم برای حضور نشست کمیته فنی دعوت شدند تا نخستین نشست کمیته فنی آبی‌ها صبح روز گذشته با حضور این افراد شکل بگیرد.

* ناهماهنگی و بلاتکلیفی اعضای کمیته فنی در صحبت‌های اعضای کمیته فنی پس از خروج از اولین جلسه ناهماهنگی و بلاتکلیفی موج می‌زد و به خوبی مشخص بود که این کمیته فنی شرح وظیفه مشخصی ندارد. مصاحبه‌های هماهنگ نشده و بعضا ضد و نقیض در خصوص خروجی جلسه به خوبی نشان داد که این کمیته از انسجام برخوردار نیست و سخت بتواند در راستای اهداف نهایی باشگاه استقلال گام بردارد.

* یارکشی عضو هیات مدیره یکی از اعضای هیات مدیره استقلال که دو سال است ساز مخالف با مدیریت و کادر فنی این باشگاه کوک کرده و بعد از تصویب تشکیل کمیته فنی، نقش اصلی را در تشکیل آن بر عهده داشت، بیشتر به این فکر می‌کرد که کمیته فنی ابزاری برای هیات مدیره در مقابل مدیرعامل باشد و آنها بتوانند خواسته‌های بعضا فنی و غیره خود را از طریق کمیته فنی که متشکل از نزدیکان هیات مدیره هستند به باشگاه و به خصوص به شخص مدیرعامل تحمیل کنند.

* روشن، مخالف با همه حسن روشن در همه سال‌های گذشته نشان داده کلا مخالف است. او در دوره مدیریت فتح الله زاده اصلی ترین منتقد و مخالف او بود، سپس منتقد و مخالف افشارزاده شد و حالا منتقد و مخالف افتخاری است و جالب اینجاست او که در زمان مدیریت فتح الله زاده مخالفش بود، حالا به حمایت از او با افتخاری مخالفت می‌کند. روشن در همین راستا دیروز و بعد از خروج از جلسه هیات مدیره سخنانی را بر علیه افتخاری بیان کرد تا همین بهانه‌ای شود برای جدایی زودهنگام وی از کمیته فنی.

* دلخوری هواداران و پیشکسوتان از روشن صحبت‌های تند حسن روشن به شدت روی هواداران و پیشکسوتان استقلال تاثیر گذاشت و موجب دلخوری از او را هم پدید آورد. روشن سخنان خود را با انتظار عقد قرارداد آن هم سه ساله آغاز کرد و در ادامه گفت مدیرعامل باشگاه را به هیچ وجه قبول ندارد و صرفا باید با هیات مدیره قرارداد ببندد. انتظاری عجیب و نامعقول و نشدنی تا به این ترتیب صحبت‌های غیر منطقی او نه تنها باعث دلخوری جمعی از پیشکسوتان و هواداران از او شد، در نهایت هم منجر به این شد تا افتخاری مخالفتش را با حضور او در کمیته اعلام نماید.

* زمان به ضرر استقلال مسئولین باشگاه استقلال فرصت زیادی برای سر و سامان دادن به وضعیت خود ندارند. یکبار منصوریان با استعفای خود برای هیات مدیره باشگاه زمان خرید تا آنها در فرصت تازه ایجاد شده با تصمیمات شان باشگاه را از بحران خارج کنند. هواداران این تیم صبرشان در مواجه شدن با این روند به انتها رسیده و ممکن است در صورت ادامه این روند، فشار آنها اینبار منجر به کنار رفتن اعضای هیات مدیره این باشگاه از سمت شان شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: