پوشکوف: سوریه و روسیه بر داعش پیروز خواهند شد، حتی با کارشکنی آمریکا

کدخبر: 2126388

سناتور بلندپایه روس خطاب به پنتاگون گفت: با وجود تلاش آمریکا برای مانع‌تراشی، ارتش سوریه با حمایت روسیه قطعا بر تروریست‌های داعش پیروز خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو نوشت: "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید کرد که ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه بزودی این کشور را از دست تروریستهای داعشی آزاد خواهند کرد، حتی اگر آمریکا سعی کند تا مانع از این اقدام شود.

این سناتور بلندپایه در صفحه توئیتر خود نوشته است: «مقامات پنتاگون باید بدانند که ارتش سوریه با حمایت روسیه می توانند این کشور را از وجود تروریستهای داعشی پاکسازی کنند، حتی اگر آمریکا تلاش کند تا مانع شود، پس بهتر است دست از مانع تراشی خود بردارند.»

پوشکوف این اظهارات را در واکنش به سخنان "اریک پاهون" سخنگوی پنتاگون گفته است که ادعا کرده بود «روسیه و سوریه نمی توانند داعش را نابود کنند». وی گفته بود: «تلاشهای رژیم خودکامه بشار اسد، روسیه و ایران بعید است بتواند گروه تروریستی داعش را بطور کامل نابود کند. این آمریکا و متحدانش هستند که داعش را شکست خواهند داد و ارتش سوریه و روسیه موفقیت زیادی در این راستا بدست نیاورده اند.»

آمریکا به موفقیت روسیه در سوریه حسادت می کند

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه هم در واکنش به این سخنان، یادآور شده است که چنین اعلامی از سوی پنتاگون تنها از روی «حسادت» است، برای اینکه بطور واضح آمریکا در سوریه شکست خورده و به اهداف خویش نرسیده است.

این سناتور گفته است: «آمریکایی ها به روسیه حسادت می کنند، برای اینکه آنها نتوانسته اند طی دو سالی که در خاک سوریه حضور دارند حتی یک عملیات علیه داعش انجام دهند.»

وزارت امور خارجه سوریه اخیرا اعلام کرد که آمریکا و متحدانش بیشتر از آنکه تروریستهای داعشی را کشته باشند، مردم غیرنظامی این کشور را کشته اند و هیچ سهمی در پیروزی بر داعش در سوریه ندارند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: