واکنش رسانه‌های آلمانی به شکست سنگین نوجوانان این کشور مقابل ایران

کدخبر: 2126690

پیروزی پرگل تیم نوجوانان ایران برابر آلمان در مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال هند بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آلمان داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال نوجوانان ایران که در اولین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی زیر 17 سال هند با نتیجه 3 بر یک از سد گینه گذشته بود، شب گذشته (سه شنبه) نیز با نتیجه پر گل 4 بر صفر آلمان را در هم کوبید تا صعودش به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها را قطعی کند.

شکست سنگین آلمان برابر شاگردان عباس چمنیان بازتاب گسترده ای در رسانه های آلمان داشته است، به طوری که سایت شبکه تلویزیونی «یورو اسپورت آلمان» در این باره نوشت: تیم تحت هدایت کریستین ووک کاملاً شایسته شکست 4 بر صفر برابر ایران بود و پس از این بازی ناامیدکننده اکنون صعودش به مرحله بعد مسابقات جام جهانی زیر 17 سال در هاله ای از ابهام است و در بازی آخرش مقابل گینه کاملاً تحت فشار خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: در حضور 5 هزار هوادار، تیم ملی آلمان به خصوص در نیمه اول عملکرد خیلی ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت و خوش شانس بود که تنها با دو گل خورده راهی رختکن شد. در نیمه دوم هم با وجود تغییرات در ترکیب تیم، مشکلات حل نشد و آلمان دو گل دیگر دریافت کرد.

نشریه «اشپیگل» نیز با این تیتر که «آلمان کاملاً مطیع ایران بود!» به انتقاد از عملکرد نوجوانان این کشور برابر شاگردان عباس چمنیان پرداخت و نوشت: دومین بازی، اولین شکست! نوجوانان آلمان بدون خلق حتی یک موقعیت جدی در جام جهانی هند مغلوب ایران شدند. با این شرایط حتی صعود تیم به مرحله یک هشتم نهایی کاملاً در خطر است. تیم زیر 17 سال آلمان باید نگران این عملکرد ناامیدکننده اش باشد.

«اشپیگل» نیز با «یورو اسپورت آلمان» هم عقیده و بر این باور است که نوجوانان آلمان عملکرد ضعیفی در 45 دقیقه اول به نمایش گذاشتند و خوش شانس بودند که در نیمه اول تنها دو گل از ایران دریافت کردند. تغییرات نیمه دوم هم که حاصلی برای آلمان نداشت.

نشریه «کیکر» هم با تیتر «مشکل بزرگ در خط دفاعی نوجوانان آلمان» عملکرد این تیم در بازی دومش در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی زیر 17 سال را این طور ارزیابی کرد: با عملکرد فاجعه بار تیم نوجوانان آلمان، آنها در دومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 4 بر صفر برابر ایران تن به شکست دادند. در کنار اشتباهات خط دفاعی، نوجوانان آلمان مرتکب اشتباه های مهلکی شدند و حتی می توانستند گل های بیشتری دریافت کنند.

«کیکر» در ادامه نوشت: خط دفاع آلمان به طور کلی از هم پاشیده بود و در کارهای هجومی نیز چیز خاصی از آنها ندیدیم. در مقابل اما هر حرکت هجومی ایران خطرناک بود چون خط دفاعی آلمان بسیار متزلزل نشان داد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: