دیپلمات روس: هدف‌های اصلی سامانه آمریکایی تاد در کره جنوبی، روسیه و چین هستند

کدخبر: 2126715

یک دیپلمات روس گفت واشنگتن از تهدید کره شمالی به عنوان بهانه‌ای برای استقرار سامانه تاد در کره جنوبی استفاده می‌کند و اهداف اصلی این سامانه، روسیه و چین هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از اسپوتنیک، بر اساس گفته های یک دیپلمات برجسته روس، واشنگتن از تهدید کره شمالی به منظور استقرار سامانه دفاعی تاد نزدیک مرز روسیه و چین سوء استفاده می کند.

جورجی بوریسنکو - مدیر بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه - در یک گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک گفت سامانه دفاع موشکی آمریکایی تاد که در کره جنوبی مستقر شده است، روسیه و چین را هدف قرار داده است.

بر اساس اظهارات وی، واشنگتن از تهدید موشکی کره شمالی تنها به عنوان بهانه ای برای استقرار سامانه تاد نزدیک مرزهای روسیه و چین استفاده می کند.

این دیپلمات روس گفت: «اما مسئله این است که در صورتی که حمله ای به کره شمالی صورت بگیرد، این سامانه ها در دفاع در برابر واکنش پیونگ یانگ کاملا ناتوان خواهند بود. مرزها در شبه جزیره کره به طوری کشیده شده اند که سئول در تیررس توپخانه های همسایه شمالی خود قرار گرفته است. اما سامانه دفاعی تاد توانایی مقابله با شلیک توپخانه ها را ندارد. بنابراین، استفاده از آن ها علیه کره شمالی بی دلیل است.»

وی متذکر شد: «به این خاطر، ما و شرکایمان در چین کاملا آگاهیم سامانه تاد علیه روسیه و چین در این منطقه مستقر شده است.»

مقامات روسیه و چین همواره با استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکایی تاد در شبه جزیره کره مخالفت می کنند و معتقدند این مسئله می تواند تنش ها در این منطقه را تشدید کند.

در همین حال، آمریکا و کره جنوبی حضور این سامانه دفاعی در منطقه را گامی مهم در تنش های روز افزون در شبه جزیره کره می دانند. کشورهای دیگری در منطقه نیز به دلایل امنیتی با حضور این سامانه در کره جنوبی مخالفت کرده اند.

همچنین، این اقدام با مخالفت شدید ساکنان محلی در کره جنوبی مواجه شده است. صدها نفر از ساکنان منطقه شمالی جیونگ سانگ به تصمیم دولت در این باره اعتراض کردند و مخالفت های این افراد به درگیری با نیروهای پلیس کره جنوبی کشیده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: