در تیتر امشب مطرح شد؛

هشدار سازمان حمایت در خصوص پیش فروش خودروهای وارداتی

کدخبر: 2126785

معاون سازمان حمایت گفت: از هموطنان مؤکداً تقاضا می کنیم که از خرید خودرو در قالب پیش‌فروش از شرکت‌هایی که نام آنها اعلام شده خودداری کنند .

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، میرآخرلو در برنامه تیتر امشب در خصوص پیش فروش خودروهای وارداتی و اعلام نام شرکت های متخلف در این زمینه گفت:هیچ یک از این شرکت ها مجوز پیش فروش را نداشته اند و در مواردی چون به تعهدات مالی قبلی خود عمل نکرده بودند برای بالا بردن توان مالی خود اقدام به پیش فروش نموده اند.

وی ادامه داد:سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار کالا و خدمات، در اطلاعیه ای رسمی نام هفت شرکتی که به صورت غیرقانونی خودرو پیش فروش می کنند را اعلام کرد. میرآخرلو با بیان اینکه اقدامات این شرکت ها خلاف قانون بوده و موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان خواهد شد گفت:سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از هموطنان مؤکداً تقاضا کرده که از خرید خودرو در قالب پیش فروش از شرکت های مذکور و مشابه خودداری کنند و قبل از خرید یا پیش خرید خودرو یا پرداخت هرگونه وجه یا عقد قرارداد برای خرید خودرو، به مجوزهای قانونی به ویژه ثبت نمایندگی رسمی واردات و مجوز پیش فروش خودرو توجه کافی داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف کننده از جمله از طریق وسایل ارتباط جمعی، رسانه های گروهی و برگه های تبلیغاتی شود، ممنوع است و خلاف قانون تلقی می شود.

میر آخورلو گفت : حجم عمده شکوائیه مصرف کنندگان موجب ورود جدی تر سازمان شد .

معاون اسازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادامه داد: میزان واردات خودرو طی 5 ماه اول سال رشد کردند. وقتی خودرو داخلی مرغوبیت دارد ، ما باید از آن حمایت کنیم و نباید به راحتی در اختیار بازار خارجی قرار گیرد.

میر آخورلو تصریح کرد : ما با اعلام نام شرکت های متخلف نگرانی را به مصرف کننده منتقل کردیم که حواسش را جمع کند که اگر فروش نقدی می کند باید خودرو را 30 روزه تحویل بگیرد .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: