سعید ناجی:

تلاش ما این است که یک نسخه اسلامی ایرانی از فبک ارائه کنیم

کدخبر: 2126948

سعید ناجی نشست روز جهانی کودک گفت: تلاش ما این است که یک نسخه اسلامی ایرانی ارائه دهیم که البته این امر یک شبه به دست نمی آید.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست روز جهانی کودک در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

سعید ناجی در این نشست گفت: ده سال از تاسیس گروه فبک گذشته و ارزیابی ها بسیار خوب بوده است. ما سعی کردیم همه اساتیدی که در ایران در زمینه فلسفه برای کودکان کار کرده اند را جمع کنیم.

وی ادامه داد: اولین جلسه سراسری فلسفه برای کودکان در خبرگزاری مهر برگزار شد. بعد از چند سال تلاش توانستیم از وزارت علوم مجوز بگیریم. دکتر صفایی مقدم و دکتر مرعشی کمک های زیادی در این زمینه به ما کردند. اکنون یک مجله علمی پزوهشی و یک رشته فلسفه برای کودکان تاسیس شده است. اکنون از کشورهای مختلف از جمله استرالیا، سوییس و... روش های ما را مورد بررسی قرار داده اند. تلاش ما این است که یک نسخه اسلامی ایرانی ارائه دهیم که البته این امر یک شبه به دست نمی آید.

وی با اشاره به تهدیدهایی که متوجه برنامه فبک است اظهار داشت: برخی عجله کردند و بدون اینکه پشتیبانی علمی داشته باشند این مسئله را به مدارس وارد کردند و درس هایی را تنظیم کرده و کار را خراب کردند.

ناجی گفت: برخی اساتید مطالعات کمی در این زمینه دارند. برخی استادان حتی یک کتاب یا یک مقاله در این زمینه نخوانده اند ولی به عنوان راهنما پایان نامه قبول می کنند. سودجویی هایی در این زمینه بوده که مربیانی بدون مهارت کافی به این مسئله ورود داشته اند.

وی ادامه داد: یک عامل مهم در سطح مدیران وجود دارد و آن موجب تعلل می شود که سالیان سال می خواهند در این زمینه تحقیق کنند که این تعلل موجب از بین رفتن این مسئله می شود.

وی افزود: کودکان درگیر یکسری مسائل اجباری شده اند و بسیار تحت فشار اند. مسئولین ما وقتی تعلل می کنند تاییدی بر سبک آموزشی الان می زنند.

ناجی در پایان گفت: این برنامه در ایران متولیان زیادی پیدا کرده است که تهدیدی برای فبک محسوب می شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: