واکنش رئیس شورای عالی نظام پزشکی به ممانعت از حضور بعضی از اساتید رشته بیهوشی به بیمارستان‌ها

کدخبر: 2126963

رئیس شورای عالی نظام پزشکی در واکنش به ممانعت از حضور بعضی از اساتید رشته بیهوشی به بیمارستان‌ها، این قبیل اقدامات را خلاف قوانین و مقررات و نوعی بدعت‌گذاری دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در خصوص تماس تلفنی و ارسال پیامک و ایجاد محدودیت برای بعضی از همکاران بیهوشی اظهار داشت: اطلاعات واصله به نظام پزشکی حاکی است که حراست برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی با اساتید بیهوشی تماس گرفته و مانع حضور آنها در بیمارستان ها شده‌اند.بنده به عنوان رئیس شورای عالی نظام پزشکی این قبیل اقدامات را خلاف قوانین و مقررات می‌دانم و معتقد هستم این نوع برخوردها یک نوع بدعت‌گذاری است و نتایج ناخوشایندی خواهد داشت. رئیس شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر حل مشکلات و پیگیری اعتراضات از مجاری قانونی گفت: هر نوع اقدامی باید از مسیر قانونی پیگیری شود و ما نیز اعلام می کنیم که این نوع برخوردها صحیح نبوده و حتی غیر قانونی است. البته تجمع خیابانی با روپوش سفید را هم در شأن جامعه پزشکی نمیدانم و معتقدم به مصلحت نبوده وموثر هم نخواهد بود و باعث بروز مشکلات دیگری خواهد شد.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، ظفرقندی با تصریح بر اینکه مشکلات جامعه پزشکی باید در خود آن حل و فصل شود، تاکید کرد: از آنجا که این تجمع برای پیگیری مشکلات تعرفه‌ای و مسائل مالی بوده، در این مورد نباید مشکلات داخلی جامعه پزشکی به بیرون انتقال داده شود و اگر بخواهیم این مشکلات را کسی از بیرون جامعه پزشکی حل و فصل کند به مصلحت نخواهد بود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: