لاریجانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

ایجاد چالش در حوزه پزشکی به صلاح مردم نیست

کدخبر: 2126969

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ایجاد چالش در حوزه پزشکی به صلاح سلامت مردم و جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه مراسم گردهمایی رؤسای مراکز توسعه آموزش پزشکی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادغام آموزش در حوزه پزشکی در شورای تشخیص مصلحت نظام مطرح و جلسات متعددی نیز در شورای سلامت برگزار شد و مصوبات آن پس از تأیید مقام معظم رهبری به دانشگاه علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش پزشکی تربیت نیروی انسانی برنامه ریزی خوبی انجام شده است و رقابت کنکور در حوزه پزشکی بالا بوده و همین مسئله اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

تلفیق حوزه آموزش پزشکی از وزارت بهداشت در زمان کنونی نادرست است

لاریجانی ادامه داد: برخی از دوستان مباحثی مربوط به تلفیق حوزه آموزش پزشکی از وزارت بهداشت را مطرح کرده بودند که این مسئله در زمان کنونی اقدامی نادرست و بسیار هزینه بر است و باید اعلام کنم با وجود آنکه تعداد دانشجویان در حوزه پزشکی زیاد نیست اما 30 درصد از تولیدات علمی در گروه های آموزش پزشکی تولید می شود و استعدادهای بسیاری در این بخش وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، عنوان کرد: تلفیق حوزه آموزش پزشکی کشور از وزارت بهداشت می تواند سلامت مردم را تحت تأثیر قرار دهد و جداسازی مسئله آموزش باعث بروز مشکلات و مسائلی می شود.

وی تأکید کرد: ما باید از کارهایی که از مرجعیت علمی ما را دور می کند پرهیز کنیم؛ زیرا این اقدامات به صلاح کشور نبوده و هزینه سنگینی در حوزه پزشکی و سلامت مردم ایجاد و این بخش ها را با چالش هایی روبرو می کند. جداسازی بیمارستان ها باعث ایجاد چالش به خصوص در حوزه بیماری های غیرواگیر شده و از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است.

لاریجانی یادآور شد: ایجاد چالش در حوزه پزشکی به صلاح سلامت مردم و جامعه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: