در آخرین روز از هفته ناجا؛

همایش ربوتیک پلیس راهور برگزار شد

کدخبر: 2126974

نخستین همایش ملی ربوتیک پلیس راهور تحت عنوان «ربو ترافیک» امروز در شهرک آزمایش برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امروز نخستین همایش ملی «ربوترافیک» پلیس راهور با شرکت شماری از نخبگان در علم رباتیک برگزار و در آن تعدادی از تیم‌های ربوتیک به اجرای مسابقه با یکدیگر و همچنین نمایش توانمندی‌های خود در این عرصه پرداختند.

در حاشیه این همایش سرهنگ بصیرت رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهور گفت: در مجموع حدود ۳۰ تیم در این همایش شرکت کردند و در دو سطح نونهالان و بزرگسالان به نمایش دستاوردها و توانمندی‌های خود پرداختند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را اصلاح رفتار ترافیکی و همچنین حمایت از دیدها و دانش‌های نو در ترافیک و کاهش سوانح ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه سالانه تعداد زیادی از شهروندان ما در حوادث ترافیکی یا جان خود را از دست می‌دهند یا دچار مصدومیت و معلولیت می‌شوند و درصد قابل توجهی از این افراد را کودکان، نوجوانان و جوانانی شامل می‌شوند که می‌توانند به عنوان نیروی مولد به کشور خدمت کنند.

وی با بیان اینکه حوادث رانندگی هزینه‌های بسیاری را در ابعاد مختلف به جامعه و خانواده‌ها وارد می‌کند، افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی که قطعا در آینده نیز ادامه خواهد داشت می‌تواند منجر به اصلاح رفتارهای ترافیکی شود چرا که تعدادی از این ربات‌ها در حوزه آموزش قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی و اصلاح فرهنگ ترافیک فعالیت می‌کنند و جامعه هدف‌شان نیز کودکان، نوجوانان و جوانان است.

در این همایش که تا عصر امروز ادامه داشت تیم‌های مختلف به نمایش توانمندی‌های خود پرداخته و از تعدادی از تیم‌های برگزیده نیز در طرح‌های بعدی‌شان حمایت خواهد شد. نکته قابل توجه دیگر حضور پررنگ دانش‌آموزان فعال در حوزه ربوتیک بود و این دانش‌آموزان موفق به طراحی رباتی مسیریاب شده بودند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: