رییس سازمان غذا و دارو کشور عنوان کرد

تقویت نظارت‌ بر واحدهای تولیدی مواد غذایی

کدخبر: 2127015

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور، سبک زندگی و کیفیت محصولات غذایی را در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مهم دانست و بر تقویت نظارت‌ها بر واحدهای تولیدی مواد غذایی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری در مراسم تقدیر از واحدهای برتر و پیشرو در صنعت غذا و ایمنی مواد غذایی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: جامعه سالم زیر بنای توسعه هر کشور بوده و یکی از راه‌های نیل به این هدف برخورداری از تغذیه صحیح است.

وی با بیان اینکه غذا نقش اصلی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد، گفت: به طور مشخص سبک زندگی و کیفیت محصولات غذایی در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نقش مهمی دارند.

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور با اشاره به مواهب طبیعی و خدادادی گیلان در زمینه تولید و عرضه محصولات غذایی و دارویی، خاطرنشان کرد: در سیاست‌های جدید سازمان غذا و دارو استان‌های مختلف کشور که دارای توانمندی‌های لازم در عرصه تولید مواد غذایی و دارویی هستند حمایت می‌شوند که کمترین وابستگی را به کشور داشته باشند.

اصغری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت را متولی سلامت فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، دارو، ملزومات پزشکی، آرایشی و بهداشتی دانست و گفت: توجه به کیفیت و سلامت غذا و دارو یکی از مهمترین اصل های مورد توجه است .

وی با بیان اینکه امروزه تولید محصولات از حالت سنتی به صنعتی در حال تغییر است، ادامه داد: تولید محصولات از طریق صنعتی مطمئن‌تر است زیرا متولی آن مشخص است .

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور در ادامه ضمن تقدیر از مدیران تولید کننده مواد غذایی که برای کشور خلق ثروت می‌کنند، یادآور شد: مدیران صنایع تولیدی خصوصی ضمن خلق ثروت برای کشور، به مردم محصولاتی مطمئن عرضه می‌کنند .

اصغری درج نشانگرهای راهنمای تغذیه‌ای بر روی محصولات را یکی از برنامه‌های سازمان غذا و دارو با هدف افزایش آگاهی مصرف کنندگان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقاء سلامت عنوان کرد.

وی در پایان از تقویت نظارت‌ها بر واحدهای تولیدی مواد غذایی خبر داد و بر ارتقای آموزش افراد جامعه در راستای تغییر سبک زندگی سالم از طریق رسانه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: