قدردانی وزیر بهداشت بنگلادش از ارسال محموله کمک های بشردوستانه ایران

کدخبر: 2127019

وزیر بهداشت بنگلادش با تاکید بر وجود ۲۴ اردوگاه برای ارائه خدمات درمانی به زنان باردار افزود: در حال حاضر بین ۵۰ تا ۷۰ هزار زن باردار در این منطقه زندگی می کنند که نیازمند خدمات درمانی هستند.

به گزارش ایسنا، محمد نسیم؛ وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی بنگلادش در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر و هیات همراه از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در ارسال محموله و کمک به مردم میانمار قدردانی کرد.

محمد نسیم خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 700 هزار روهینجایی به بنگلادش پناه آورده اند و بسیاری از آنها مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته اند و حمایت های بسیاری از لحاظ روحی و جسمی برای آنها باید انجام شود.

وی افزود: با وجود وسعت کشور و جمعیت زیاد، حضور مردم آواره روهینجا در کشور ما مشکلات زیادی را ایجاد کرده است اما با تاکید نخست وزیر با تمام توان به این پناهجویان خدمت می کنیم.

*ارائه خدمات درمانی به زنان باردار در 24 اردوگاه

وزیر بهداشت بنگلادش با تاکید بر اینکه خدمات وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی بنگلادش بر سه محور درمان پیشگیری و ترویج بهداشت انجام می‌شود، افزود: بحث درمان این پناهجویان توسط بسیاری از پزشکان متخصص و داوطلب انجام می شود.

وی با تاکید بر وجود 24 اردوگاه برای ارائه خدمات درمانی به زنان باردار افزود: در حال حاضر بین 50 تا 70 هزار زن باردار در این منطقه زندگی می کنند که نیازمند خدمات درمانی هستند.

*برنامه جدی برای واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری ها

محمد نسیم با تاکید بر برنامه جدی وزارت بهداشت بنگلادش برای واکسیناسیون پناهجویان، گفت: گروه‌های آسیب پذیر واکسینه شده اند و مرحله واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال در حال اتمام است و در ادامه بچه های بالای پنج سال واکسینه می شوند.

وی تاکید کرد: بسیار متاثر هستیم که دولتی؛ مردم کشور خودش را می کشد و امیدواریم فشار جامعه جهانی به قدری باشد که این مردم مجدد به خانه هایشان بازگردند و از این وضعیت اسفبار نجات یابند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: