خیرین برای حمایت ۱۲هزار یتیم مسلمان میانماری قدم بردارند

کودکان بیمار و ۵۰هزار زن باردار چشم‌انتظار پزشکان ایرانی

کدخبر: 2127033

معاون وزیر بهداشت به تشریح بیماری کودکان و مشکلات حدود ۲۴ تا ۷۴ هزار زن باردار در محل تجمع آوارگان مسلمان میانمار پرداخت و گفت: هم‌اکنون بالغ بر ۱۲هزار کودک مسلمان میانمارى به‌دلیل کشته ‌شدن والدین خود بی‌سرپرست و یتیم شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به بنگلادش، سید محمدرضا ایازی در حاشیه بازدید از تجمع مسلمانان میانمار به مسئله درمان نیز اشاره کرد و بیان داشت: مهم ترین نیازهاى پزشکى براى آوارگان مسلمان میانمار نیاز به متخصص زنان و زایمان و متخصص کودکان است.

معاون اجتماعى وزارت بهداشت عنوان کرد: هم اکنون 24 تا 74 هزار زن باردار در محل تجمع آوارگان مسلمان میانمار زندگى مى کنند.

ایازى تصریح کرد: همچنین ما به متخصص اطفال و کودکان نیز نیاز داریم چرا که بسیارى از این کودکان بیمار هستند و بیمارىهاى قارچى و عفونى دارند.

معاون وزیر بهداشت: در تلاشیم با ایجاد بیمارستان صحرایى و با کمک پزشکان بنگلادشى و ایرانى بتوانیم 5 تا 6 درمانگاه جانبى نیز براى خدمت به این افراد هماهنگ کنیم.

ایازی به بى سرپرستى و یتیم شدن 12 هزار کودک مسلمان میانمارى نیز گریزى زد و خاطرنشان کرد: بسیارى از این کودکان که پدر و مادر خود را از دست داده اند توسط هم محلى ها و فامیل هاى خود نگهدارى مى شوند و وضعیت خوبى ندارند زیرا اینجا اصلاً وضع خوب نیست و باید خیرین براى سرپرستى این کودکان نیز در آینده فکری کنند.

انتهاى پیام/*

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: