شیرین بینا:

استفاده از قصه‌های بومی ویژگی مهم تئاتر استان‌هاست

کدخبر: 2127044

شیرین بینا قاطبه‌ تئاتر استان‌ها را از آسیب‌هایی که تئاتر پایتخت به آنها مبتلاست؛ مبرا دانست و اظهار داشت: باید از صمیمیت تئاتر استان‌ها پاسداری کرد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری ؛ شیرین بینا بازیگر تئاتر و سینما گفت: قاطبه تئاتر استان ها هنوز آلوده بسیاری از آسیب هایی که تئاتر پایتخت مبتلا به آن هاست، نشده؛ از این رو معتقدم باید از این صمیمیت تئاتر استان ها پاسداری کرد.

وی با اشاره به داوری جشنواره منطقه ۳ از بیست و پنجمین جشنواره تئاتر «سوره» اظهار داشت: در جشنواره منطقه ای تئاتر سوره، شاهد آثار خوبی از هنرمندان استان ها بودیم که برخی از آن آثار ما را شگفت زده می کرد. در آن رویداد نمایش هایی اجرا شد که قصد نداشتند کپی نازلی از آثار تهرانی باشند بلکه با اتکا به قصه های بومی و نیز بروز استعدادهای سرشارشان، آثاری جذاب، دلچسب و قابل احترام را عرضه می کردند. بنابراین معتقدم در شرایط فعلی، ویژگی بومی تئاتر استان ها می تواند برای تماشاگران تهرانی بسیار جذاب باشد.

این هنرمند بازیگر درباره برگزاری سومین «مهرواره تئاتر ماه» (رپرتوار تئاتر استان ها) در حوزه هنری گفت: اجرای عمومی نمایش های برتر تئاتر استان ها در پایتخت، اتفاق فرخنده و مبارکی است. اینکه شرایط خوب و حرفه ای برای دیده شدن آثار هنرمندان تئاتر شهرستان ها در تهران فراهم شود، برکات بسیاری دارد. این حرکت، تشویق کوچکی برای هنرمندان تئاتر استان هاست که بیشتر دیده شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی تئاتر تهران که با آسیب هایی چون توسل به هر ترفندی برای رونق گیشه و روشنفکرنمایی مواجه است، صمیمیت تئاتر استان ها که بر قصه های بومی استوار است می تواند برای تماشاگران پایتخت بسیار جذاب و دلچسب باشد. اما بی شک، جذب تماشاگر نیاز به تبلیغات موثر دارد.

این هنرمند تصریح کرد: مدیریت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری حمایت از تئاتر استان ها را در اولویت کاری خود قرار داده و به نظر می رسد فقط اولویت های حمایتی را شعار نمی دهد بلکه در عمل نیز این حمایت ها را ارائه می کند. این روند جای تقدیر و قدردانی دارد اما اجرای عمومی تئاتر استان ها در پایتخت، نیاز به تبلیغات بیشتر دارد. اگر هنرمندان تئاتر استان ها با سالن های خالی از تماشاگر مواجه شوند سرخورده می شوند. اساسا کار فرهنگی نیاز به اطلاع رسانی و تبلیغات موثر دارد و این کار نیز از وظایف مدیران فرهنگی است.

شیرین بینا در پایان گفت: خلوص و صمیمیت تئاتر استان ها احتیاج به پاسداری و مراقبت و البته ارتقا و پشتیبانی دارد. همه این ها نیازمند نگاه حمایتی و هوشمندانه مسئولان فرهنگی کشور است که امیدوارم با حمایت و بلند نظری مسئولان ذی ربط شاهد افق بالنده تئاتر کشور باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: