سازمان جهانی بهداشت هشدار داد

افزایش ۱۰ برابری کودکان چاق جهان تا سال ۲۰۲۲

کدخبر: 2127070

بر اساس ‌آمار و ارقام موجود، اگر روند چاقی با همین سرعت ادامه یابد، تا سال ۲۰۲۲ تعداد کودکان چاق و دچار اضافه‌وزن به ۱۰ برابر افزایش خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد، تا سال 2022 تعداد کودکان چاق و دچار اضافه وزن به 10 برابر افزایش خواهد رسید.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد، آمار کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در کشورهای دارای درآمد سرانه کم و متوسط با سرعت بیشتری در حال افزایش است.

گزارش سال 2016 توسط سازمان جهانی بهداشت نشان داد که 41 میلیون کودک زیر 5 سال دچار اضافه وزن یا چاقی هستند؛ علاوه بر این، طی 40 سال گذشته، تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در جهان از 11 میلیون به بیش از 120 میلیون نفر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش 2016، 50 میلیون دختر و 74 میلیون پسر چاق در جهان وجود دارد؛ این در حالیست که تعداد دختران و پسران زیر وزن نرمال 75 میلیون و 117 میلیون نفر است؛ در شرایطی که بعضی ها با پرخوری سلامت خود را به خطر می اندازند، عده ای دیگر دچار کمبود وزن و سوءتغذیه هستند.

طبق مطالعه اخیر دانشگاه لندن و سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2022 با آمار عجیبی از چاقی و اضافه وزن کودکان روبه رو خواهیم بود.

شیوع چاقی در بین دختران در کامبوج، ویتنام، اتیوپی، هند، ماداگاسکار، جمهوری کنگو، ژاپن، نپال، نیجر و چاد بین 1 تا 2 درصد است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: