در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«در قامت تکاوری» منتشر می‌‌شود

کدخبر: 2127086

«در قامت تکاوری» جدیدترین کتاب سید قاسم یاحسینی منتشر می‌شود.

سید قاسم یاحسینی نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آثار جدیدش گفت: کتابم با عنوان «در قامت تکاوری» خاطرات علی سیاری است. امیدوارم این کتابم در 7 آذر ماه سال جاری رونمایی شود. کتاب «در قامت تکاوری» را انتشارات سوره مهر منتشر می کند.

وی افزود: کتاب دیگری با عنوان «خاطرات ناخدا هوشنگ صمدی» را در دست انتشار دارم که به زودی منتشر خواهد شد. این کتاب را برای نوجوانان نوشته ام. این کتاب را هم انتشارات سوره مهر منتشر می کند. کار نگارش کتاب را برای بخش ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری انجام دادم.

گفتنی است؛ پیش از این کتاب «خاطرات امیر سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اثر سیدقاسم یاحسینی قرار بود تا پایان ماه رمضان سال 95 منتشر شود. احتمال داشت چاپ این کتاب را انتشارات نیروی دریایی انجام دهد. کتاب «خاطرات امیر سیاری» به خاطرات این فرمانده از زمان تولد وی تا هنگام جنگ می پردازد.کتاب «بخشو؛ منادی عید خون در بوشهر» اثر دیگر سید قاسم یاحسینی است. این کتاب درباره زندگی جهانبخش کردی زاده معروف به بخشو، نوحه خوان نام آشنای بوشهری نوشته شده است. این نویسنده در این کتاب با رویکرد پدیدارشناسانه و متکی بر تاریخ موسیقی شیعه در جنوب کشور به زندگی این نوحه خوان پرداخته است. بخش اول کتاب «بخشو؛ منادی «عید خون» در بوشهر» سیر پیدایش عزاداری سنتی بوشهر را بیان کرده و تحول موسیقیایی آن را مدل سازی کرده است. این بخش از کتاب سعی دارد که پاسخی منطقی به معمای شکل گیری عزاداری سینه زنی بوشهر بدهد. بخش دوم کتاب «بخشو؛ منادی «عید خون» در بوشهر» دربرگیرنده 50 عکس متفاوت شخصی و عمومی از بخشو است. از مطالب دیگری که در این بخش کتاب آمده می توان به متن مصاحبه انجام شده با همسر بخشو اشاره کرد.

یاحسینی تا به امروز آثاری چون «قصه های شهر جنگی»، «سهام خیام: دختری از هویزه»، «ظهور و سقوط خاندان تنگستانی» و «یک دریا ستاره: خاطرات زهرا تعجب، همسر شهید مسعود (حبیب) خلعتی» را هم نوشته و منتشر کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: