نژادبهرام:

پایتخت با رویکرد فعلی سازمان نوسازی فرسوده می‌شود

کدخبر: 2127138

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: با رویکرد فعلی سازمان نوسازی، در ۱۰ سال آینده شاهد فرسودگی بیشترِ پایتخت خواهیم بود و تنها راه نجات، بهسازی محیطی است.

به گزارش خبرگزاری مهر زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای تهران، ری و تجریش با حضور در سمینار بازآفرینی فرهنگ مبنا و تجربه های شهری معاصر در ایران، گفت: با رویکرد فعلی سازمان نوسازی، در ۱۰ سال آینده شاهد فرسودگی بیشترِ پایتخت خواهیم بود.

به گفته نژادبهرام، تنها راه نجات، بهسازی محیطی است؛ ما تجربه های متعددی از نوسازی در کلانشهر تهران داریم. اما بدلیل اینکه در اغلب موارد، راهکار ما معطوف به کالبد و ساخت و ساز بوده، نتوانستیم زندگی و سکونت را به محل بازگردانیم.

وی افزود: لبه شمالی بازار تهران در منطقه ۱۲ نوسازی شد اما آنچه الان شاهد هستیم تبدیل تمامی منازل آن محدوده به انبار و نصب دوربین مدار بسته است؛ توجه به نوسازی کالبدی از دلایل اساسی بروز مسائل این چنینی است. متاسفانه در فرآیند نوسازی از بازخوانی هویت مشترک ساکنین غافل شده ایم. این عضو شورای شهر تهران توضیح داد: در سال های گذشته، تجمیع ۹۰ پلاک در منطقه ۹ و ۵۰ پلاک در منطقه ۱۲ از افتخارات سازمان نوسازی به حساب می آید که متاسفانه این قبیل اقدامات از عوامل اساسی حذف تعلق خاطر و هویت ساکنان یک محدوده بود؛ در امر نوسازی و بهسازی بایستی سه ضلع دولت، مدیریت شهری و مردم حضور موثر داشته باشند. تا کنون پتانسیل های ضلع سوم که متشکل از بخش خصوصی، سازمان های غیردولتی و شهروندان است نادیده گرفته شده بود.

نژادبهرام تاکید کرد: در سیاستگذاری های نو بایستی به سمت بهسازی محیطی ، بازخوانی هویت جمعی و بهره گیری از ظرفیت هایِ مغفول مانده حقوقی و قانونی این حوزه حرکت کنیم؛ یکی از اقدامات مثبت دولت یازدهم تشکیل ستاد بازآفرینی شهری است که امیدوارم در ادامه مسیر شاهد نقش آفرینی موثرتر و تعامل همه جانبه دستگاه های عضو این ستاد باشیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: