توسط انتشارات اطلاعات؛

کتاب تازه کریم فیضی با عنوان «قرآن، عقل الله» منتشر شد

کدخبر: 2127189

کتاب «قرآن، عقل الله» نوشته کریم فیضی به تازگی توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «قرآن عقل الله» نوشته کریم فیضی ، مجموعه گفتگوهایی با غلامحسین ابراهیمی دینانی پیرامون قرآن کریم است که به تازگی توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است.

این کتاب، در ادامه سلسله گفتگوهای کریم فیضی با دکتر دینانی است. پیش از این از کریم فیضی کتاب هایی مانند: هستی و مستی، شعاع شمس، کیمیای عشق، سرشت و سرنوشت، حافظ معنوی (دوجلد) و .. منتشر شده که همگی حاصل گفتگوهایی درباره حکماء و شعرای اسلامی و ایرانی است. اما این بار سوالات جنبه قرآنی به خود گرفته و برای اولین بار، کتابی مستقل با موضوع تفسیر قرآن از دکتر دینانی منتشر شد.

در اواخر مقدمه کتاب «قرآن عقل الله» ابراهیمی دینانی نوشته است؛

راقم این سطور، هرگز به خود اجازه نداده است که به حوزه تفسیر قرآن کریم وارد شود و در این باب به اظهارنظر بپردازد. دوست عزیز و مهربانم جناب آقای کریم فیضی پیش از این درباره بسیاری از مسائل ادبی و عرفانی با من سخن می گفت و به طرح پرسش می پرداخت هم، درباره تفسیر کمتر اظهارنظر می کرد اما همین دوست مهربان که سال ها قبل از این درباره جهان خیام نیشابوری و عطار و مولوی و شیخ محمود شبستری و بیش از همه حافظ شیرازی به طرح پرسش میپرداخت و با یکدیگر سخن می گفتیم، ناگهان تغییر موضع داد و به قرآن رسید و پس از طرح مسائلی که پیشتر آنها را مطرح نکرده بود، از معنی و تفسیر سوره ها و آیاتی از قرآن کریم - که آنها را انتخاب کرده بود - پرسش به عمل آورد.

قرآن، عقل الله در مهرماه ۱۳۹۶ توسط انتشارات اطلاعات در ۵۲۸ صفحه و با قیمت سی هزار تومان منتشر شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: