آیت الله موحدی کرمانی:

مسئولان مقابل زورگویی‌های آمریکا بایستند

کدخبر: 2127192

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امیدواریم مسئولان با استفاده از تجربه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی، مقابل زورگویی‌های آمریکا بایستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران در خصوص دشمن‌شناسی گفت: نهضت‌ها و قیام‌ها اگر دشمن را بشناسند، می‌توانند جلوی خطر را بگیرند و اگر نتوانند دشمن‌شناسی کنند، به خطر می‌افتند.

وی ادامه داد: دشمنی‌ها می‌تواند آشکار یا مخفی باشد، اما خطر دشمن مخفی از دشمن آشکار بیشتر است. برخی دشمنان دست دوستی دراز می‌کنند، اما به دنبال آسیب رساندن هستند که منافقین و شیطان از همین دشمنان هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: هنر رهبر هر نهضتی، معرفی توطئه‌های دشمنان آشکار و پنهان است. اقدام امام حسین (ع) و شهادت خودش و یارانش و البته اظهارات اهل‌بیت (ع)، نمونه‌ای از اقدام رهبر جامعه برای معرفی دشمنان پنهان جامعه و یزیدیان است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به روح قیام امام حسین (ع) ادامه داد: امام حسین (ع) فرمودند که قیامشان برای امر به معروف و نهی از منکر است. مسئولین نیز باید به تبعیت از ایشان و به دنبال اصلاح جامعه باشند و اگر می‌بینند کسی حق بیت‌المال را ضایع می‌کند، نباید در برابر اقدام او سکوت کند، زیرا در صورت سکوت در قیامت در گناهان آنها سهیم هستند.

وی مسئولان کشور را خطاب قرار داد و گفت: مردم، شما مسئولان را انتخاب کردند که از کشور و انقلاب در برابر آسیب‌ها دفاع و حفاظت کنید و اگر شما امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنید، خوبی‌ها از بین می‌رود و انسان‌های بد در جامعه حاکم می‌شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به طرح مجلس در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: نمی‌دانم این قانون به چه اندازه اجرایی شده و مسئولان به چه میزان برای اجرای آن اقدام کرده‌اند. اما باید بدانند که اگر «منکر» در جامعه ترک نشود، کشور با مسائل بسیاری روبرو می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین خطاب به مسئولین گفت: آیا می‌دانید وضع ازدواج و طلاق در کشور به چه شکلی است؟ اگر امر به معروف ترک شود، جامعه با فسادهای بسیاری روبرو می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و اینترنت ادامه داد: من نمی‌گویم که فضای مجازی را ببندید، اما می‌گویم ضررش بیش از نفع آن است؛ پس مسئولین باید راهی را پیدا کنند و جلوی ضرر بیشتر این فضا به جامعه را بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: اوباما در ابتدای دولت خود پیشنهاد مذاکره با ایران را داد و عده‌ای ساده‌لوح هم باور کردند، اما با روشنگری رهبر معظم انقلاب، توطئه آنها روشن شد. اوباما در پیامی نوروزی، ایران را به حمایت از تروریسم و اقدام برای دستیابی به سلاح هسته‌ای محکوم کرد و در نهایت برجام شکل گرفت.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: سخنان ترامپ در سازمان ملل، عمق دشمنی شیطان بزرگ را با ملت ایران به خوبی آشکار کرد. البته آمریکا هیچ‌گاه با نظام اسلامی ایران سرِ سازگاری نداشته و پیوسته به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بوده است. حمایت از رژیم پهلوی، صدام و تحریم‌های ظالمانه، از جمله نمونه‌های دشمنی آنها با ملت ایران است که امیدواریم مسئولان با استفاده از این تجربه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی، مقابل زورگویی‌های آمریکا بایستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله همه‌پرسی اقلیم کردستان پرداخت و گفت: امیدواریم مسعود بارزانی از دولت مرکزی عراق تمکین کند و دست از جدایی‌طلبی بردارد و جای پایی برای رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه باز نکند. امیدواریم بارزانی به عزت و یکپارچگی عراق بیاندیشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که آرزوی آنها برای تشکیل خاورمیانه جدید را به گور خواهند برد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: