بستر همکاری‌های ایران و فرانسه در بخش کشاورزی فراهم است

کدخبر: 2127201

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست بیش از 32 تن از نمایندگان شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان‌های مختلف کشورمان از بخش خصوصی و دولتی به سرپرستی اتاق بازرگانی استان گلستان با حضور نماینده گرگان در مجلس و ابوالقاسم دلفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در محل سفارت ایران در پاریس برگزار شد.

در این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به شرایط نسبتا مناسب روابط بین دو کشور و بسترهای ایجاد شده، انتظار می‌رود روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه توسعه بیشتری یابد.

وی افزود:ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استانی دو کشور در مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نقش مهمی ایفاء می‌کند به ویژه اینکه بستر همکاری‌های ایران و فرانسه در بخش کشاورزی آماده است و سفر اخیر وزیر جهاد و کشاورزی کشورمان به فرانسه و امضای چهار تفاهمنامه همکاری تائید کننده این موضوع است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سطح روابط اقتصادی دو کشور ترازوی سنجش و ارزیابی روابط اقتصادی با کشورها است و لذا سفارت آماده همکاری برای استفاده از ظرفیت‌های استانی است.

در ادامه نشست قره‌خانی نماینده شهر گرگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: نگاه مجلس شورای اسلامی این است که مناسبات سیاسی می‌تواند به افزایش مبادلات اقتصادی با کشورها منجر شود. فرانسه در مباحث سیاسی و اقتصادی پیشانی اتحادیه اروپا است و روابط با این کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. مجلس شورای اسلامی به جد خواهان تعمیق روابط اقتصادی و همچنین استانی با فرانسه است و از تلاش‌های وزارت امور خارجه و این سفارتخانه در این زمینه حمایت می‌کند.

در ادامه جلسه نمایندگان شرکت‌های حاضر به تشریح فعالیت‌های اقتصادی خود پرداختند.

هیأت اتاق بازرگانی استان گلستان متشکل از 32 شرکت از بخش‌های خصوص و دولتی به همراه نماینده شهر گرگان در مجلس شورای اسلامی از تاریخ 16 تا 21 مهر 96 در چارچوب سفر اروپایی از ظرفیت‌های کشاورزی و بسته بندی محصولات غذایی استان‌های پاریس و نرماندی فرانسه بازدید کردند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: