عارف: تریبونی شدن اختلافات مسئولان به آرامش کشور لطمه می‌زند

کدخبر: 2127213

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: تریبونی شدن اختلافات مسئولان به آرامش کشور و نیز به اعتماد مردم لطمه می‌زند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه با مرور نقش آفرینی جوانان در ادوار مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی،گفت: اگر گفته شود جوانان در همه رویدادهای مهم انقلاب نقش محوری و کلیدی داتشند سخن گزافی نیست.

وی با یادآوری حضور جوانان در سمت های مدیریتی در دهه 60،گفت: در دهه 60 جوان 25 ساله در سمت وزارتی قرار می گرفت اما اکنون در دهه 90 نقش جوانان به پوستر چسبانی تقلیل یافته است. چگونه آن زمان یک جوان می توانست وزیر شود ولی در مقطع فعلی برای سپردن پستهای مدیریتی به جوانان اما و اگر می آورند. در دوران دفاع مقدس اکثر فرماندهان جنگ را جوانان تشکیل می دادند و در کارها هم بسیار موفق بودند.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه متاسفانه از توانمندی جوانان غافل شدیم، تاکید کرد: آقای دکتر روحانی در دولت اول خود به دلیل آنچه که دوری از آزمون و خطا برای اداره کشور عنوان کرده بود نگاهشان بیشتر به نسل اولی ها محدود شد.در دولت دوم ایشان انتظار است توجه جدی در بکارگیری جوانان در سطوح مختلف مدیریتی را داشته باشند و معاونت امور جوانان رئیس جمهور به مانند معاونت امور اقتصادی تشکیل شود.

عارف با تاکید بر اینکه باید برای حضور جوانان در عرصه مدیریتی هزینه بدهیم، خاطرنشان کرد: اگر جوانان بعد از حوادث 88 که فضای سکون و بی تحرکی را در فضای سیاسی کشور شاهد بودیم به میدان نمی آمدند حماسه خرداد 92 شکل نمی گرفت به همین دلیل معتقدم باید قدردان جوانان بود و حضور این قشر تأثیر گذار در عرصه مدیریتی کشور باید به صورت یک مطالبه مطرح و پیگیری شود.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: با اکثر وزرای دولت دوم آقای روحانی که صحبت می کردم حضور جوانان، زنان و اقوام در سمت معاونت ها و سایر سمت های مدیریتی وزارتخانه متبوع آنها را یاددآوری می کردم و امیدوارم وزرا به وعده هایی که در این خصوص دادند عمل کنند.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد فراکسیون امید که مورد سؤال یکی از حاضرین در جلسه بود اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای تشکیل فراکسیون امید دو گروه تلاش کردند فراکسیون امید را به حاشیه ببرند. یک گروه افرادی بودند که تلاش کردند با شبیه سازی با یکی از ادوار مجلس، تشکیل فراکسیون امید را به زعم خود در راستای ضدیت با نظام و تعبیرات بی ربطی از این دست القاء کنند.گروه دوم هم کسانی بود که با نبردبان لیست امید وارد مجلس شدند و با همسو شدن با گروه اول و به بهانه آنچه دوری از تندروی نامیدند راهشان را از ما جدا کردند در حالیکه منش و روش اعضای فراکسیون امید نشان داد هیچ میانه ای با تندروی ندارد و به دنبال مطالبات به حق مردم هستند و همواره به شعار اصلی خود که امید، آرامش و رونق اقتصادی است پایبند است.

وی ادامه داد: اگر تاکنون در انتشار نام اعضای فراکسیون امید تعللی صورت گرفت به خاطر ملاحظه حال برخی افراد بود که در جلسات خصوصی برخی ملاحظات شخصی را مطرح می کردند ولی در آینده ای نزدیک لیست اعضای فراکسیون امید اعلام می شود.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان «اعتدال» را یک رویکرد دانست و با بیان اینکه شخصاً تلاش کردم فعالیت هایم رویکرد اعتدالی داشته باشد، تصریح کرد: واژه «اعتدال» نباید به معنای کوتاه آمدن و یا سازش تعبیر شود .کشور ما همیشه از افراطی گری آسیب دیده است و بسیار خوشحالم که جوانان ما در دهه 90 به موضع اعتدالی روی آوردند.

عارف شعار «آرامش و امید» را ریشه در اعتدال دانست و تاکید کرد: کشور ما بیش از هر زمان دیگر به آرامش نیاز دارد. تریبونی شدن اختلافات مسئولان به آرامش کشور و نیز به اعتماد مردم لطمه می زند. چه نیاز است که برخی اختلاف نظرهای طبیعی بین مسئولان در تریبون ها مطرح شود؟ کشور به کار و تلاش برای حل مشکلات مردم نیاز دارد نه مجادلات مسئولان با یکدیگر. دستاوردهای همه قوا از جمله دستاوردهای دولت عملکرد نظام محسوب می شود به گونه ای سخن نگوییم که دستاوردهای نظام را زیر سؤال ببریم.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین درباره اظهارات اخیر خود درخصوص «ائتلاف» که مورد پرسش یکی از حاضرین در جلسه بود نیز گفت: ما به ائتلاف در داخل یک جبهه سیاسی و گروه های همسو البته با ساز و کار شفاف و مشخص اصرار داریم. احزاب عضو یک جبهه در چارچوب های مشخص می توانند ائتلاف کنند و تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم در همین راستا بود. ائتلاف با جریانات رقیب هم بصورت اقتضایی و بر حسب ضرورت می تواند انجام شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اعلام راهبرد انتخاباتی برای انتخابات سال 98 بسیار زودهنگام است، مهمترین مساله جبهه اصلاحات را در حال حاضر انسجام بخشی به تشکیلات دانست و از همه نخبگان اصلاح طلب خواست در مسیر وحدت و همگرایی این جریان سیاسی گام بردارند و به انسجام بخشی این جریان کمک کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: