کیوانی:

دانشگاه بدون هنر در رسالتش ناتوان است

کدخبر: 2128040

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی هنر را در دانشگاه مهم دانست و گفت:دانشگاه جامع بدون هنر از ایفای رسالت خود ناتوان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جعفر کیوانی سرپرست دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی در آیین گشایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی گفت: با وجود اینکه رشته من عمران است اما به دلیل ضرورت در حال حاضر سرپرستی این دانشکده به اینجانب سپرده شده است و به زودی فرد دیگری از اعضای هیات علمی دانشگاه خوارزمی به سمت ریاست دانشکده هنر منصوب خواهد شد.

وی با اشاره به اثرات معنا بخشی، تلطیف کنندگی و امید افزایی هنر ادامه داد: هنر می تواند پاسخگوی مناسبی به نیازهای بشری باشد.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: امروزه پیوند عمیقی میان علم و هنر وجود دارد و نباید تصور کرد آثار هنری تنها جنبه مصرفی دارند؛ در آیات و احادیث زیادی به هنر اشاره شده است و در فرهنگ اسلامی هنر با محیط زندگی و طبیعت ارتباط نزدیک و تنگانگی دارد.

کیوانی از ضرورت های ایجاد دانشکده هنر در دانشگاه خوارزمی به پیوند علم و هنر، نقش بی بدیل هنر در رشد خلاقیت و تکنیک های نو اشاره کرد و افزود: توسعه پایدار و همه جانبه در دانشگاه ها مستلزم توجه به هنر و برقراری ارتباط انسان و طبیعت است.

وی یادآورشد :دانشگاه جامع بدون دانشکده هنر از ایفای کامل رسالت خود ناتوان است و به همین دلیل لزوم ایجاد دانشکده هنر و معماری در اعضای هیات علمی و ریاست دانشگاه خوارزمی به وجود آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: