اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اولویت اصلاح قانون تبدیل نظام ریاستی به پارلمانی نیست/مردم تغییر در هیچ انتخاباتی را صحیح نمی‌دانند

کدخبر: 2128136

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری گفت: تغییر در قانون اساسی نیاز است اما نباید در موضوع تبدیل نظام پارلمانی به ریاستی باشد.

سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به تصمیم اخیر جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارسال نامه به مقام معظم رهبری برای آماده کردن زمینه های تبدیل نظام ریاست جمهوری از ریاستی به پارلمانی گفت: من به همه برادرانی که به نوعی نسبت به این موضوع نظر می دهند سه مطلب عرض می کنم.

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری اظهار کرد: نکته اول این است که بالاخره ما از سال 68 تا الان که 38 سال گذشته در قانون اساسی تجدید نظر نکرده ایم و به آن نیاز داریم اما این تجدید نظر نباید در موضوع تبدیل نظام پارلمانی و ریاستی باشد.

وی تصریح کرد: در سال 96 که به نام ا قتصاد مقاومتی نام گذاری شده باید به سراغ مسائل اقتصادی برویم و اگر بناست که در قانون اساسی تجدید نظری انجام شود اول باید در موضوع اقتصادی صورت بگیرد.

اکرمی نکته دوم را درباره زمان هر دوره مجلس عنوان و تاکید کرد: ما باید زمان کار مجلس، ریاست جمهوری و یا شورای شهر را از چهار سال به پنج سال برسانیم تا ثبات بیشتری پیدا کنند.

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری درباره نکته سوم گفت: انتخابات برای مردم مهم است و مردم تغییر در هیچ انتخاباتی را صحیح نمی دانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: