آیت الله میرباقری:

بکاء بر سیدالشهداء(ع) جزء عبادات علنی امام سجاد(ع) بود

کدخبر: 2128268

آیت الله میرباقری گفت: اگر بخواهید آدمی تربیت کنید که هستی‌اش را در راه ولایت بدهد باید یک عمر برای امام حسین(ع) گریه کرده باشد. بکاء بر سیدالشهدا (ع) جزء عبادات علنی امام سجاد(ع) بود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در سخنانی در مورد امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) دو اقدام را به انجام رساندند: یکی ایجاد یک معنویت حقیقی در تاریخ اسلام، و دیگری، احیای گرایش به اهل بیت(ع) بر محور سید الشهداء(ع).

وی افزود: یکی از کارهای ایشان که جزء عبادات علنی امام سجاد(ع) بود بکاء بر سیدالشهداء(ع) است. گاهی به نظر می‌رسد که این چه مبارزه‌ای است؟ گریه، مبارزه مسن‌ها و پیرمردها و پیرزن‌ها است! درحالی‌که این‌گونه نیست. این درک از کار حضرت سجاد(ع) غلط است. برخی از انقلابی‌های قبل انقلاب اسلامی، می‌گفتند چرا از مردم اشک می گیرید، اسلحه به دستشان بدهید! متوجه نبودند که اسلحه را مارکسیست‌ها هم می دهند! کشته دنیا که به دردی نمی‌خورد.

میرباقری تأکید کرد: اگر بخواهید آدمی تربیت کنید که هستی‌اش را برای امام و در راه ولایت بدهد باید یک عمر برای امام حسین(ع) گریه کرده باشد، صاف شده باشد و حق و باطل را شناخته باشد، انگیزه جهادش درست شده باشد. زیارت عاشورا همین است، انگیزه درگیری بین حق و باطل را بر محور عاشورا ایجاد می‌کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: