سفیر عراق در تهران؛

همه‌پرسی جدایی اقلیم غیرقانونی است/ایران وترکیه باما هماهنگ هستند

کدخبر: 2128385

سفیر عراق در ایران در واکنش به تحولات اخیر اقلیم کردستان گفت: استان کرکوک بخش جدانشدنی سرزمین عراق است و اقلیم کردستان حق ندارد آن را با توسل به زور از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آقای راجح صابر الموسوی سفیر عراق در تهران در نشستی خبری که صبح امروز در سفارت این کشور برگزار شد، با اشاره به آنکه از نظر قانون اساسی عراق، همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان غیرقانونی است، اظهار داشت: استان کرکوک بخش جدانشدنی سرزمین عراق است و اقلیم کردستان حق ندارد آن را با توسل به زور از آن خود کند.

سفیر عراق در تهران با رد شایعاتی که درباره بسیج کردن نیروهای نظامی عراقی در شهر کرکوک منتشر شده، افزود: اقداماتی همچون همه‌پرسی که از سوی مقامات اقلیم در حال انجام است، تلاش‌های دولت عراق و کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی دیگر را تضعیف کرده و امنیت منطقه را خدشه‌دار کرده است.

راحج صابر الموسوی در واکنش به انتشار نقل‌قولی از ایرج مسجدی سفیر کشورمان در عراق مبنی بر بسته شدن سه مرز زمینی ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: در حال حاضر این سه مرز بسته است و وزارت خارجه عراق نیز تاکید دارد که مرزهای زمینی با کردستان مسدود باشد.

وی افزود: در مسئله کردستان عراق، دولت‌های ایران و ترکیه با عراق از هماهنگی کامل برخوردار هستند.

ادامه دارد/

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: