رئیس‌جمهور نیجریه دستور توقف درگیری‌های فرقه‌ای را صادر کرد

کدخبر: 2128387

رئیس‌جمهور نیجریه به ارتش این کشور دستور داد تا درگیری‌های فرقه‌ای در ولایت «پلاتو» که به کشته شدن دستکم ۲۰ نفر منجر شده است، متوقف شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد که «محمد بخاری» از شنیدن خبر کشته شدن دستکم 20 نفر در ولایت پلاتو در حمله تلافی جویانه مسلمانان علیه یک گروه مسیحی کشته شدند.

بنابر این گزارش، رئیس جمهور نیجریه این حملات را «جنون آمیز» خوانده و به نیروهای ارتش و پلیس دستور داد تا سریعا این خشونت ها را متوقف و طرحی را برای عدم تکرار چنین حملاتی در آینده و وقوع حملات یک گروه علیه گروه دیگر تدوین کنند.

اواخر هفته گذشته در حمله تلافی جویانه یک گروه از چوپانان مسلمان علیه کشاورزان مسیحی، دستکم 20 نفر کشته شدند.

«سالیسو مصطفی» سخنگوی نیروهای ویژه امنیتی روز دوشنبه اعلام کرد که «گروه های ناشناس روز شنبه به چند روستا در باریکین لادی حمله کرده و تعداد زیادی از ساکنان روستاها را به قتل رسانده اند».

به نوشته روزنامه القدس العربی، مصطفی افزود که تعداد مهاجمان برای نخستین بار زیاد بود و آنها در اقدامی بی سابقه نه تنها به سمت قربانیان تیراندازی می کردند بلکه از مواد منفجره نیز استفاده می کردند.

منطقه «الحزام» که منطقه ای حاصلخیز در مرکز نیجریه است اغلب شاهد درگیری خونین بین کشاورزان مسیحی و چوپانان مسلمان است و این درگیری ها به دنبال حوادث خشونت بار پس از برگزاری انتخابات 2011 که طی آن صدها مسلمان کشته و یا آواره گشتند، به درگیری های فرقه ای تبدیل شده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: